Julbak och pynt

Idag har jag haft julstämmning här hos mig! Johan sov till klockan 11.00 men jag tassade upp kl 09.00 och åt frukost sen började jag  att baka lite lussebullar och lussekatter! Oj så gott det luktar här nu, riktigt juligt! :) Medan degen jäste åkte jag hissen upp till förrådet och hämtade ner lite julsaker så jag kunde pynta lite. Så det har jag hållt på med hela förmiddagen. Man känner verkligen att julen närmar sig nu. Och Johan fick en glad överaskning när han vaknade, köket hade blivit tomtens eget konditori! :) Allt i rött och nybakade lussebröd på bänken, det var bara gröten som fattades :)
Så nu är jag hungrig igen och ska värma lite lax rester vi åt igår, lax, pressad potatis och dillgräddsås! MUMS. Sen har vi även fått lite snö idag, solen lyser så man måste ta sig ut en vända också...

Köket...mysigt!


Lyckad bakning! Dom blev stora också! Mumsigt. Ska bjuda på fika ikväll när grabbarna kommer och ska vara med Johan, jag lovade dem det i lördags :)


Bakade även myrstackar på tisdag kväll, så här är en bild på några av dem...jag hade tyvärr köpt lite lite strössel så det fick bli några färgglada bollar också! Gott!

Kommentarer
Postat av: annacarin

ååh, nu kliar det i mina bakfingrar! har ingen ugn här, men kanske måste få låna syrrans;) hoppas allt är bra hemma, hälsa monkan och larsan! kram!

2008-11-28 @ 15:20:18
URL: http://annacarinz.blogspot.com
Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-11-28 @ 15:21:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0