Måndag

Idag har man jobbat men inte hade man klar mat när man kom hem! Men så bortskämd kan man inte vara varje dag. Så jag stekte mig lite blodpudding och åt med sylt och drack mjölk. Hur gott som helst! Tycker verkligen om det! Johan är nämligen i Stockholm idag för en intervju. Och han hade tur som lyckades ta sig ner dit i denna storm som började igårkväll. Här i Umeå har det blåst som bara den och snöat och nu har vi kanske 5 cm snö här! jippi! Kul om det kan vara lite vitt när det är skyltsöndag. Men iaf så hade inte flygresan varit den bästa för Johan, dom skulle precis till att landa när världes vind tog tag i planet och kasta det åt sidan så piloten var tvungen att lyfta igen. Så vädret var inte det bästa för att flyga idag kan man säga. Men dom lyckades landa iaf och det var ju tur. Så nu pratade jag med han nyss och han satt själv på hotellet och åt middag, stackaren. Önskar jag hade kunnat följa, hälsa på några vänner osv, men inte går det när man jobbar!

Jag har min lediga dag på onsdag så jag hade tänkt att julpynta då och kanske baka en och annan lussebulla! :) Mysigt, nu har jag hållt mig nog länge tycker jag. Förra julen blev det inte mycket till julpynt för då flyttade vi i mitten av december så då hade man inte tid att börja pynta mitt i allt, julgranen kom fram och någon stjärna men det var allt. Men i år blir det mycket mer! Fast jag orkar nog bara byta gardiner i köket! :) Så jag har en dag med pyssel att se fram emot!  
Och idag åt jag min första lussebulla! Monicas mamma kom med fika till jobbet idag! Riktigt gott var det, en saffransbulllängd! Saftig och god med pärlsocker på! Perfekt till efterrätt efter lunchen! Och jag mumsade på. Och allt känns så bra! :) kram

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hej älskling, när jag läser din blogg , blir jag alldeles varm. Fan va jag är stolt att vara din pappa. Kl är just nu 10 i fem, och jag har just snöröjt min infart. Huvaligen så skönt det är med en snöslunga.Men vet du vad!!! Jag har tappat det vänstra glaset i mina glasögon, ja MEN TJABA det kostar """bara"""1800spänn. Och just i juletider. Men det är bara att ta tjuren vid hornen och betala.

Jag älskar dej, men det visste du redan. How How How

2008-11-28 @ 17:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0