Syskontid!

Fredag började med frukost klockan 09.00 som vanligt, sen blev det en promenad in till byn och kolla lite i affärer...tur Älvsbyn har så många...tog inte så lång tid innan man hade sett det man ville se :) Johan hämtade mig och vi åkte till hans farmor på lunch, som vi hade bjudit in oss själva på! haha! Bortskämda än en gång! Potatis och köttgryta! mums..
Syrran slutade klockan 13.00 så då stod jag på hennes jobb och väntade på henne! Hade beslutat att vi skullle ha en eftermiddag på två, gå ut och fika och strosa lite till i äffärerna. Vi kom även på den smarta tanken att åka till pappa och ge han en lite farsdags present lite i förskott, visste ju inte hur bra vi skulle må efter festen på lördag så vi försäkrade oss med att fara till han på fredag och uppvaktas lite! köpte med oss lite fika och åkte till Korsträsk...

Farsdags presenten!


Mumsiga bullar med choklad!


Försökte ta en bild på pappas värmeljushållare. Det är bara 5 tända ljus i lyktan men om man kollar i den från sidan kan man se oändligt många ljus. Den är framtagen för alla offer i tsunamin fick jag veta, hur fint som helst! 



Får ju inte heller glömma vem jag träffade mitt i lilla Älvsbyn!! Angelica, jobbarkompis från Umeå var och hälsade på med en kompis och råkade vi inte stöta på varandra! Ett kort var ju tvunget att tas av oss båda, för det lär inte hända så ofta! Ett glatt skratt fick vi oss...



På fredagkväll hade vi fått en inbjudan till bror Patrik med familj på middag! Där rullade vi ut tror jag. Bjudna på klyftpotatis med baconrullad och ostfylld fläskfilé och sallad till det lite rött vin! Hur mätta som helst, magen fick vila ett tag och det blev klädprovning igen för mig, hade lite svårt att veta vad jag skulle ha på festen! Med hjälp av Åsa kom vi fram till ett beslut! :) Sen blev det Idol i tv-rummet då vi även fick en chokladpannacotta att mumsa i oss, som om vi inte var nog mätta! Hur gott som helst, mycket bra jobbat Patrik! :)
Innan vi åkte hem var vi tvungna att prova deras "spikmatta". Inte alls skön att ligga barhudad på!

Ser den skön ut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0