Fjällen!!

Oj vilken vecka ja har haft! Helt otrolig och jätterolig. Vi har verkligen haft det super. Ingen heldag med sol men vi kan inte klaga på vädret heller. sole har tittat fram iaf varje dag och det är ju inte dåligt. Första dagarna växlade vädret mellan molnigt till sol till snö osv. Mitt när man låg och solade kande man något kallt som föll mot ansiktet och då snöade det helt plötsligt. Men inte länge till kom solen fram igen.
Härligast är det ju uppe på fjällen om vädret är bra. Där man skottar ner sig i en snögrotta och solar.
Dagarna började ca 07.00 på mornarna då barnen vaknade. Upp och äta frukost klä sig, packa väskorna och stoppa allt i pulkorna för att dra ut med skotrarna. Så när klockan närmade sig sig 22.00 var man ganska trött. :) INte van det tempot. Men svårt var det inte att stiga upp på morgonen ändå. Något roligt väntade ju.

Nu har jag kommit hem till umeå igen. Och just nu känns det väldigt tyst runt omkring mig. Faktiskt inte så kul. Bara vetskapen om att man inte kan träffa dem på ett tag kan vara lite surt ibland. Men nu är det ju inte länge kvar så ska vi ju till utlandet och då hinner vi träffas igen. Samt att torsdagen innan flyget går är röd så vi hinner lite mer än "bara" utlandsresan :)

Lite bilder från veckan i Vuoggatjålme.

Morgon mys i sängen. Var ju inte konstigt att jag var lättväckt. :)


De 2 stora barnen. Ville vara lite ifred för de små så de klättrade upp i min slaf och lekte.


Mina bröder


Tvärt kom snön, och inte lite heller.




Barnen fick sig en riktig snögrotta med gång in och ett rum där de kunde stå upp.




Denna bild får en att längta tillbaka :)




En snögrotta varje dag fick dom skotta. Blev lite varmt i solväggen.


Cool med brillor. :)


Plättar till barnen.




Nu ska jag gå och se robinsson på tv! Och mysa i soffan. Svejs

Kommentarer
Postat av: Mallapalla

Härligt ni haft de, man minns den där tiden i fjälss då man själv va liten..

men ja saknar ditt bh kort?? HAHA

puss på dejj, hoppas vi ses snart, längtar faan så mkt efter dejj...

2009-04-26 @ 10:40:27
URL: http://www.123minsida.se/malinsdesign
Postat av: hanna

Fan så underbart! när de är sol i fjällen är de bättre än utlandet :)

2009-04-26 @ 17:06:39
URL: http://nystis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0