Söndag

Vilken härlig helg! lång har den varit då jag hade hemstudier i fredags :) Och mycket har vi hunnit med. Jag mötte upp mamma och Janne på centralen och så åt vi lunch, sedan var det hem och byta kläder till kvällens idolfinal i Globen, innan vi åkte dit gick vi på kinarestaurang och åt middag...
Det var riktigt kul och högt tryck i Globen. Fick även se bla Tove uppträda då det var reklam för alla hemma på tv. :) Efter den var klar fick vi varsin påse som de delade ut till alla som ville ha. En påse stora mjuka läkerol, en påse tuggummi, 2 askar läkerol och en påse med halstabletter :) Gott

Sedan var det bara hem och sova och ladda för lördagen som faktiskt bjöd på en sovmorgon och sedan en dag med både ett besök på skansens julmarknad, glastillverkning, några djur och café. Sedan en promenad till gamla stan och kolla in lite mysigheter och såga hej till Marie och Patrik och ett värmande besök på en pub. Sedan förbi slottet för att se och därefter en fortsatt promenad förbi isbanan där folk åker i mörkret och de lampor som lyser upp för dem, det är som på film, jättemysigt. Avslutade våran dag i det kalla Stockholm med ett besök förbi NK där folk köade för att se på julskyltningen, när vi sett det blev det tunnelbanan hem och göra middag och bara mysa här hemma under filten och vissa ville se hockeyn på tv :) jag värmde mig med en filt hela kvällen då jag fryst hela dagen :)    

Idag söndag har jag och mamma hunnit med en sväng på gamla stan igen där vi gick in i en butik med en massa smycken! Billiga och jättefina, hittade en fin ring som jag vill ha som kostade runt 800:- :) Tomten!!
Åkte förbi hötorget och stan en snabbsväng för att kolla lite. Sedan tillbaka hit och äta lunch och dricka glögg. Nu har de åkt iväg och Johan har åkt till jobbet för att sammanställa något. Så nu är man själv igen! Tomt och tyst blev det, men nu är det bara 4 dagar kvar i skolan och sedan jullov och jag får åka hem igen!! Nu blir det näsan i skolböckerna och gör någon nytta Svejs

Nya :)


Idol


Glastillverkning


Julmarknad





Svagdricka, äppelmust, julmust gammalt tillbaka


Julskyltningen, plattan...mitt favoritpynt i stan då det lyser upp i mörkret


Kommentarer
Postat av: Thess

vilka fina strumpisar :)

2009-12-17 @ 02:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0