Bra helg

Lördagen jobbade jag som sagt, och sedan gick jag hem för att vänta in Sandra som höll på att göra sig iordning hemma hos sig. Hon skulle hämta upp mig och sedan blev det middag på två på Olearys. Oj så god mat. Jag som alltid äter Alfredo pastan bestämde mig för att prova något annat. Så det fick bli grillat kycklingbröst, bakpotatis, sallad, majs  och beasås! Mums. Sandra gick på deras club sandwich. Det är ju inte dåligt heller.
Vi kom väl dit runt 18-tiden och blev mycket glada när dom sa att dom skulle visa melodifestivalen på alla tv-apparater där inne! Inte väntat på en "sportbar" :)
Vi till och  med slog till på en efterrätt, amerikansk äppelpaj med glass, grädde och jordgubbssås! Och jag kan nästan lova att till Olearys går jag inte och äter utan att ta paj till efterrätt! Så gott var det.
Vi satt kvar till tio då dom började ställa undan stolar och bord inför dansgolvet. Men eftersom det knappt var nå folk där drog vi vidare till fiket/baren/restaurangen costas. Där blev det lite surr och blädder i skvallertidningar. Tills klockan blev 23 och vi drog oss hem.

Så hem till en lägenhet med några flaskor på alla bord kom jag. Men jag tyckte inte att det var så farligt. Visst det var ganska grisigt men det går ju att städa undan. Inget annat än 2 glas som hade tagit skada under kvällens fest. Det kan man lätt leva med. :) Roligt hade dom haft och det hade jag också med Sandra!

Idag söndag hade vi som plan att för det första sova ut, och det hade vi inga problem med. Men vi hade också tänkt att åka och se hockey i Nordmaling. David skulle spela där så vi hade tänkt att det kunde bli en mysig söndagsutflykt med hockey och kanske gå ut och äta någonstans.
Men idag har vi snöstorm nästan, här i Umeå! Vi har fått så mycket snö så nu skulle man kunna köra skoter till och med. Ganska mysigt faktiskt. Men det var ingen hit att köra bil idag. Vi provade att köra...eller jag fick ju köra eftersom Johan inte vågade efter gårdagen, så vi körde in till stan för att hämta min bikini på Ica som hade kommit. Och bara den lilla biten var jobbig, snöblint och -13 grader så rutan isade igen hela tiden. Så utflykten till Nordmaling ställdes in. Istället åktes det och handlades varsin pizza att värma hemma i ugnen till middag när vi blir hungriga senare ikväll.
Men det kändes inte roligt när vi hade ställt in oss på att hitta på något idag så Johan satte sig och kollade vad det gick för bio ikväll. Så ett snabbt beslut och bokade biljetter för att se filmen Valkyria ikväll 18.30. Det blir roligt. Bio och godis en söndag.

I alla fall var min bikini jättefin! Så den behåller jag och bara väntar på att få använda den! Hihi.
Johan tycker dock att jag ska köpa den med leopardmönster! haha typiskt! Jag blev nöjd med den jag fick hem. Svejs nu ska jag snart värma pizza i ugn, Johan ligger och sover i soffan. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket ! :D

2009-02-08 @ 21:05:40
URL: http://emmanh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0