Kåbdalis!

I fredags åkte jag och Johan mot Kåbdalis för att bo i husvagn med hans föräldrar. En myshelg kan man säga. Bara umgås och äta gott, men framförallt att åka lite snowboard!
Jag slutade strax efter klockan 18 på fredagen och då tog vi oss iväg. När vi passerat Älvsbyn visade mätaren -30,5!! Hur kallt som helst! Så vi stannade på en parkeringficka för att gå ut och känna på kylan lite! :) kan lova att det bet i kinderna. När vi kom upp käkade vi lite kvällsmat och sedan drack jag och Annelie lite Asti cinzano. Mycket gott. Sen var det natti.

Här får jag och Johan sova när vi kommer upp till Kåbdalis! :)


Lördagen var det ca -14 grader ute så jag kände inte riktigt för att åka ut i backen. Sedan brukar jag ha en vilodag den första dagen. Då slappar man bara och går runt i mjukiskläder hela dagen.
Men Johan och Lasse var sugna på skidåkning, åkte några åk medan jag och Annelie tog en promenad med hunden. Men mest tror jag dom åkte för att kunna gå på afterski! :) Afterski började 15.30 och då gick vi in och lyssnade till lite musik och drack varsin glywine. (om det stavas så) Mums. Det är ju ett måste i Kåbdalis.
Sen blev det att duscha och äta lite fondue i rödvinsbuljong i husvagnen tillsammans, oxkött och en massa tillbehör! Hur gott som heslt. Vi mumsade länge.
Efter maten var det hockey på tv, sedan var det läggdags. Och det är som att man blir trött så fort man kliver in i husvagnen. För vi sover så mycket då vi är där och ända är vi alla trötta!

Söndag var det också ganska kallt ute, ungefär som lördagen. Och det märkte vi när vi vaknade ca 11.00 :) Skönt med sovmorgon alla dagar! Jag och Annelie promenerade medan Johan och Lasse tog några åk i backen. Sedan mystes det hela dagen, utegrillade hamburgare till lunch! Lite dusch och bastu för vissa så var vi laddade för middag i restaurangen. Där blev det reninnanlår i rödvinssås och rösti. Mums så gott. Efterrätt som var en daimparfair slank fort ner i min mage! :) Tillbaka till husvagen för at äta lite godis och se Mamma Mia filmen innan vi skulle lägga oss.



Ser film i husvagnen.


Måndag hade vi ställt klockan för att komma upp lite tidigare i backen. Och glada blev vi när vi vaknade och insåg att det bara var -4 grader ute! Perfekt väder för backen. Så upp och äta i sig frukost och på med ytterkläderna.
Hur kul somhelst att åka en dag! Sen var det bara att åka till husvagnen för att äta lunch, renskav i pitabröd!.

Här i husvagnen bor vi. Med en mysig förgård som en liten stuga kan man säga.


    

Jag får inte glömma jag och Johan i backen! I liften på väg upp!






 



Efter lunch på måndag fikade vi lite och sedan drog vi oss till Älvsbyn. Johan och Lasse skulle se juniorhockey VM på natten som skulle räcka till  ca 04.00. Så jag och Annelie skulle inte ha fått många timmar sömn om vi stannat i husvagnen. Så vi åt middag i Älvsbyn, liteefterrätt och godis och sen gick jag och la mig vid 00.30. Jag och Annelie sov på övervåningen för vi visste att det kunde bli lite höga röster under matchen. :)
Men morgonen var inte så bra för Johan åkte på magsjuka! Och vi hade en 3 timars bilfärd tillbaka till Umeå som väntade. Så vid 16 tiden packade vi in oss i bilen och jag fick köra hem. Men det gick bra. Men vädret var inte det bästa. Snöade och en massa snörök. Men hem tog vi oss och kurade ner oss i varsin soffa och såg en film innan vi la oss.

Kommentarer
Postat av: Malin!!

"Naaaaaw Emma moster!!!!" sa Flisan då vi kika in här hos dig! =D hihi..

O sen åå Johan, (tror hon längtar efter er)

Fasen va kul om man skulle åkt med bara henne till er någon helg, men de e nog kuligare mot sommaren, eller så får man ta en tripp då med!? ;-)

Sen titta hon på korten längre ner o sa -"haha, de verka it gå så bra för Emma moster att åka"



Tror hon syftade på bilden då du satt med brädan..!

HAHA ja men så jävla söt!!



Allt bra annars då?



ja ska passa på att lägga in lite nya pixs på kissebebisarna.. kidzarna sover o flisan har kompis!

PÖZZ PÖZZ

2009-01-09 @ 14:46:25
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0