Händelserik måndag!

Vilken rolig dag det varit idag, trots att jag kännt mig lite hänging pga av en förkylning som jag lyckats dra på mig. Dagen började inte så bra faktiskt en liten försovning! Inte alls vanligt av mig men det var inte så hemskt, men jag han bara med att duscha av kroppen för håret tar alldeles för lång tid att blåsa, sedan var det bara att klä sig och fixa sig att gå till jobbet direkt efter frukosten.
Hängde av jackan och tog fram dammsugaren, och vad händer om inte att munstycket går sönder. Haha inte första gången.  Så med Lars hjälp tejpar vi ihop det med svarttejp så jag kan dammsuga klart hela butiken. Så det blev att gå och handla en ny direkt efter rasten så vi har en hel en till imorgon då den ska användas igen. :)

Sedan började telefonen gå varm på jobbet, Johan ringde och sa att vi måste boka biljetter nu till stockholm den 26:e så vi kan fara ner och kolla på lägenheten och så jag får besöka skolan och träffa rektorn. Så det fixade sig efter några samtal hit och dit. Så jag och Annelie åker ner redan på torsdag och sover med Johan på hotell eftersom han redan är där nere på jobb. Så det blir mysigt, och skönt med en övernattning.

Sedan fick jag ett samtal av min mamma som sa att hon hittat en jättefin cykel på blocket som hon funderade på om hon skulle köpa ut åt mig. Och självklart en fin Cresent 26" 5 växlar och röd. Super fin och för 400 kr är det inget att snacka om. Så billigt! Jag som blev avstulen min i vintras ju! Inte bra. Men nu är jag cykel ägare igen! Passar ju perfekt inför stockholm också eftersom vi inte kommer bo så lång ifrån skolan, så jag kan cykla dit. Tur mamma tänkte på mig.

Sedan har jag ju fått veta att våran butik ska vara med i en modevisning på Oleary´s på fredag. Och den skulle jag gå hade Monica bestämt. :) Tvekade en aning först men vad sjutton. Kan ju bli ganska trevligt ju! Middag först och sedan gå på och visa upp våra fina kläder. Så idag har jag försökt tänka ut några outfits till mig och Sandra, jag ringde ju min kompis och frågade om hon ville ställa upp, och ett ja fick jag. Så roligt, hennes syster jobbar på Make Up Store och hon skulle eventuellt kunna sminka oss. Det skulle vara perfekt. :) Vi behöver även en kille att gå så det får bli Johan om vi inte får någon annan. Frågade han och han var väl inte jättepeppad på det men sa att om det krisar så hoppar han in! :) Så kl 00.00 startar sommarmodevisning på Oleary´s i Umeå! :) Spännande.

Idag har vi även fått klart med en soffa till lägenheten i stockholm, lånar Annelie och Lasses gamla under tiden så slipper vi inhandla en ny! Perfekt.

Annars tror jag inte det har hänt nå mer idag, men det får väl räcka det! Jo förresten så passade jag på att handla en ny lotion, en mascara och en deo under lunchrasten. Nu ska jag lägga mig under en filt och kura ner mig. Imorgon är jag ledig och det passar perfekt eftersom jag inte känner mig så pigg i kroppen. Svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0