Middag och utgång!

Igår lördag jobbade jag hela dagen, ganska rolig dag, gick snabbt som vanligt när det är många kunder. Alltid roligast att hjälpa till med helgens/kvällens outfit.
Så jag skyndade mig att räkna kassan och gick till bilparkeringen där Sandra väntade med bilen. Sedan drog vi iväg till Ica Maxi och handlade en massa gott till maten. Och efter det var det bara att fara hem och äta av allt!
Det blev som vi sagt, fondue  med massa tillbehör. Upphackad frukt att doppa i smält Marabou choklad! Det var gott det. Sedan mumsade vi på cheesecake också! Ha ha vad vi hann äta. Brieost och saltiner stod också på bordet.
Efter några vinglas och lite tequilarose och annan likör blev vi ju dans sugna!! Så vi tog en promenad in till stan och gick in på Rex och stannade till stängning, hämtade jackan och gick hem åt varsitt håll! En mycket trevlig kväll hade vi.
Det får vi göra om.












Sandra berättade också att hon rider 1 gång veckan hos en privatperson som har 14 hästar. Så nästa gång hon åker dit och ska rida "hennes" häst ska jag följa med och titta på lite. Sedan kanske jag också ska börja rida. 200 kronor i månaden och får rida 1 gång i veckan! För billigt för att vara sant.
Tydligen så är det många av hästarna som är van med turridning så jag får väl ta och rida på någon av dem i så fall. :) Spännande.
Var tydligen också så att man bara hämtar dom i hagen, gör iordning dom, rider och ställer tillbaka dom. Inget göra rent eller fodra! Helt perfekt.

Nu är det söndag och jag sitter och har ganska nyligen ätit en lite sen frukost. :) Lite lätt huvudvärk men annars är allt okey! Solen skiner och jag skulle gärna vela hitta någonstan att sitta ute i solen. Ska nog gå och hämta solstolen uppe i förrådet och gå ut, frisk luft och solljus! Då blir man pigg och glad! Solen behövs nu kan man känna. Förstå att nästa helg ställer vi om klockan till sommartid!! Otroligt härligt. Svejs

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilken mysig kväll! Riktig tjejkväll! :) Här nalkas våren och det är sååå härligt! Vi ska ta och gå på en promnad nu och lapa dagsljus.



Hur mycket är du själv då? Det är ju skönt i lagoma doser men längre perioder är det inge kul, men nyttigt att få längta.



Kram Kram

2009-03-22 @ 13:16:10
URL: http://www.mariaemb.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0