Välkommen och födelsedagshelg på låtsas!


Min beställning som syrran skulle göra år mig! Jättefint!

Nu var det verkligen ett tag sen jag skrev, har haft fullt upp sedan sist. Förra veckan gick åt att planera fikat till mitt "kalas"  för alla syskon med familj.
I Älvsbyn hade vi det bara bra, sov hos mamma och Janne på fredagen, vi kom väl dit runt 20.30 så vi hann med lite let´s dance på kvällen. Sedan hade vi fått renbäddat i dubbelsängen uppe så det var skönt att sedan gå och lägga sig efter vårat kvällsmål som vi alla fyra satt och mumsade i oss på kvällen efter tvtittandet. Mysigt med familjefika :)
Sedan tog vi det lugnt på lördagen och förberedde ännu mer till fikat som jag skulle ha senare på dagen.
Och jag och mamma fick oss en stund ute i solen också, vädret klarnade upp under dagen och då måste man ju passa på att njuta av solen.
Fikat tog vi med oss från piteå och en halvklar tårta som sedan färdigställdes hos syrran. Sedan blev det fika för hela slanten. Har ätit en hel del tårta under helgen.
I present fick jag böcker som jag kan läsa när Johan är borta, riktigt bra för jag gillar att lägga mig i sängen när jag kommer från jobbet och bara ta det lugnt och då läsa!
Fick även lite luffarslöjdsfantasi som syster gjort. Hon har en riktig talang för detta! Så jag beställde även bokstäver av henne som jag ska sätta upp i hallen: VÄLKOMMEN! Jättefina! Men för dom fick hon lön för mödan! :)
Efter fikat var det att hugga in i syrran hår och limma fast typ tusen slingor så hon fick lika tjockt svall som jag! :) hihi.
Det behövdes efter att alla släppt. Fint blev det också.
Lördagkvällen tillbringade vi hos bror Patrik och Åsa. Barnen hade somnat när vi kom dit fast Simon hade velat att jag skulle läsa för han, men han orkade inte hålla sig vaken tills vi kom så han hade somnat i soffan.
Där fick vi mumsa på älgribs!! Oj så gott och möra var dom också, han kan det där min bror :)
Sedan blevdet godis och chips och mys i soffan med surr.

Söndag hade jag inte så mycket att göra fram tills våran inbokade middag kl 14.30 så jag hann upp till systeryster ett tag och snusa på henne och barnen, Magnus var ute och meckade i skotern som hade pajat, men han fick till den! Efter det var det dags fö kalar nr2 med Johans familj, svärmor, svärfar, Johans farmor Minette och Karl-Johan. Där fick vi god mat, tårta och present. En micro kommer jag att få, ännu har jag bara ett kort på en! :) Dom är ju för fiffiga med presenter! Var välbehövligt för våran funkar inte alls bra.
Sedan drog vi iväg mot Umeå kring 17-tiden.

En bra låtsas födelsedagshelg hade jag och till helgen kommer den riktiga! Då blir det tårta igen och godmiddag, men nu får jag bjuda tillbaka. Mamma och Janne kommer på besök till helge men bor på hotell. Dom lyxar till det kan man säga! Men det är bra, unna sig ska man. Hotellvistelsen är ju en del av nöjet med en resa ibland.

Denna fina kaka bjöd jag bl.a på! En banan/chokladkaka


Och såhär såg det ut efter vi ätit älgbenen!! Mums! Inte mycket kvar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har tyvärr redan hunnit bli utmanad, de var inte så lätt som man trodde ;P Tårtan såg kanon god ut!

2009-03-03 @ 10:51:38
URL: http://nystis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0