Museeum på söndag

Igår lördag var vi med Marie och Patrik, följdes och åt på den grekiska restaurangen som dom varit på tidigare. Jättegott, oxfilé, lammfilé och grillad kalvfärsbiff med fetaost fyllning, tatziki, gott bröd och hallumi var några nämda godsaker på bordet då alla gjort sin beställning. Vi följdes tillbaka till dom och surrade innan vi drog oss hem. En trevlig lördakväll.  

Idag började vi med sovmorgon, steg upp och tog med varsitt täcke och la oss i soffan och såg tv fram till lunchtid. Då passade vi på att kasta in några tvättmaskiner, medan de tvättade åt vi lunch och klädde oss så vi var klar att åka och hitta på något så fort tvättmaskinerna var klara, hängde bara upp tvätten i lägenheten och därefter tog vi bussen till Djurgården för att titta lite på fiskar, koraller osv på museeum. Passade på att ta några fina bilder som jag hade tänkte dela med mig av. När vi varit där klart åkte paraplyt fram och vi tog en promenad längs kajen med alla båtar i mörkret och såg Södermalm lysa upp på andra sidan vattnet. Lite mysigt faktiskt trots vädret. :)
Sedan blev det en sväng på Ica och handla hummersoppa, kräftstjärtar, nybakt bröd och brie ost! Gick hem och mumsade, gott med en värmande soppa.
Ikväll ska vi se film och mysa vidare i soffan. Ska värma mig en kopp glögg och ta mig några pepparkakor.

Delar med mig av några bilder jag tog idag då vi var på vattenmuseet
Lillgrodan...

 
Haj...












Vackert helt enkelt...


Seahorse!



Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vilken mysig helg ni verkar ha haft och WOW vilka cupcakes och muffins!!!!!!!



Det var lika bra att vi inte han planera in någon tjejkväll eller middag för jag har legat deckad hela helgen. Hade feber i morse också men nu hoppas jag att det snart är över.



Längtar till nästa helg!



KRAM!

2009-11-23 @ 15:52:41
URL: http://mariaemb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0