Proposal

Lördag vaknade jag hos Mia och Johan där jag fick sova över efter en kväll med pizzamiddag, Idol, snacks och en skräckfilm med en kudde och Mia att gömma sig bakom :) Glad att få övernatta hos någon eftersom min Johan var borta hela helgen.
Mia kokade risgrynsgröt innan vi gick och la oss, på morgonen var det bara att värma sig en tallrik och sätta kanel och socker med mjölk och äta! Mums, jag som älskar gröt :) Sedan tog vi pendeln till centralen och Mia skulle på möte hela dagen och jag åkte hem för att plugga lite. Städade lite här hemma och gick och handlade mat som jag skulle bjuda Mia på till middag. Sedan myste jag på här hemma och Mia kom hit vid middagstid och jag bjöd på kyckling, ris, jordnötssås och sallad med ost och kex som tillbehör.
Hade även hyrt en film som vi skulle se och bara ta det lugnt och äta godis. Michelle från min klass kom också och höll oss sällskap. Jättetrevligt! Vi skrattade ett X antal gånger under filmen, den var riktigt bra! 





Idag söndag vaknade jag av min igentäppta näsa som vanligt, jag har börjat vänja mig att vara krasslig och inte höra något på vänstra örat. Förkylningen vill inte ge sig! Ingen smak idag heller, såå tråkigt! Och jag är sugen på kaffe och en delicato boll men det är inte så stor ide när man åndå inte känner nån smak :) Men så länge man inte har feber och så ska man väl inte klaga :)

Nu ska jag läsa lite om MDA-Microdermabrasion, som vi ska göra imorgon i skolan. Spännande, en dag jag verkligen ser fram emot. Jag och Michelle ska jobba ihop!
Det är en maskin som med hjälp av kristaller av aluminiumoxid, man blästrar huden på det översta hudlagret (stratum corneum), vilket leder till en jämnare yta och minskade ytliga ärr av acne eller dylikt. Man jämnar ut fina linjer vid ögon, mun osv eftersom man förfinar hudytan och tillför fibroblaster som producerar elastin och kollagen, alltså bra för cellförnyelsen :) 650:-/g på skolan och man rekomenderas att gå 10-20 gånger för ett riktigt bra resultat men bara efter första gången ser man skillnad! Så skoldag imorgon mellan 9-12! Sweet! Sedan hem och plugga som bara den :) Många prov denna vecka, så att sluta tidigt är välbehövligt. Svejs 

 

 


Kommentarer
Postat av: hanna

De är som att jag skulle ha blandat den där påsen! Samma godis smak :)

2009-11-01 @ 16:55:26
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack söta för i helgen, jag har haft jättekul! :D

Vi får absolut ta en standag och dessutom måste jag se till att boka in en tid hos dig och fixa fransarna!



Hoppas det går bra idag!

Stor kram!

2009-11-02 @ 12:04:49
URL: http://mariaemb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0