Vaxning och blekning av utväxt

Ja idag har vi haft vaxning igen på skolan. Så nu finns det knappt något hår kvar på kroppen att träna på! haha Idag vaxade vi armarna...vi gör det på salongen på skolan så vi skulle lära oss det också. Det känns ganska konstigt faktiskt, jag är ju riktigt behårad på armarna i vanliga fall och nu är det helt bebislent! haha men skönt. Får se hur det blir när det växer ut sen :)
En skoldag som gick snabbt som vanligt har det varit, imorgon är det manikyr på schemat!

Efter skolan cyklade jag hem och sedan en promenad till Daglivs för att handla lite mat. Johans pappa kom förbi här så vi bjöd på middag. Medan Johan lagade maten :) blekte jag min utväxt. Blev riktigt nöjd faktiskt! Skönt att ha det gjort...man blir ju så snål nu när man är student så det fick bli en renovering a la mig själv av håret! :) haha

Nu sitter jag och ser lite tv och har läst lite i skolböckerna...alla muskler i ansitet som vi ska lära oss på latin :) svårt att komma ihåg alla.
 
Exempel på 7 av 22 av ansiktets muskler ( 25 om man räknar de i nacken också )  
Frontalis - muskel som drar upp pannan
Proserus nasi - "argrynkan" i pannan
Nasali - Muskel som rynkar näsan
Temporalis - tuggar muskel :)
Orbicularis oculi - muskel runt ögat
Levator palpebrae - ögonlockmuskel
Sternocleidomastoid - muskel som hjälper till att vrida huvudet

Så det tar ett tag innan de sitter klockrent :)

Utväxten borta :) Sweet!



Man får leta länge om man ska finna något hår på min arm nu :) Skönt! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så fin du blev i håret :)

2009-09-14 @ 21:13:20
URL: http://nystis.blogg.se/
Postat av: Maria

Men jaaaa! Känner mig nästan lite besatt. Hmm. Sista boken är snart utläst i alla fall.



Ha en fin vecka vännen! Kram

2009-09-15 @ 22:27:52
URL: http://mariaemb.blogspot.com
Postat av: Anonym

det blev ju jätte bra med håret! hur gjorde du? och vad använde du?

2009-09-20 @ 14:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0