Chokladkaka, delicatobollar




Provade baka hemjorda delicatobollar....
Dom blev goda!
Rullade dem i smält mörk blockchoklad innan jag rullade dem i kokos.

Blev ju som sagt bjudna till Lars & Monica på middag igår, Marlon var hemma & Petra & Andreas har ju sin Filippa...
Jag bakade en efterrätt till kvällen som vi tog med oss. Den blev poppis hos barnen. Dock tror jag de blev för trötta när det väl var dags för fikat & tillåtet för dom att skära i den.
Det blev mest lek för dom på rummet & show bjöds det på också av de små! Sötisarna.

Lördagens efterrätt bestod av...
Chokladkaka med banan & bitar av mörk choklad!
Kom på den igår så jag tänkte att jag skulle prova...göra min version av kakan....
I grunden är det en vanlig chokladkaka & tanken är att man ska lägga glasyr på & strö kokos, ungefär som kärleksmums/snoddas fast rund.

Men jag kan lova att med några bananer & bitar med mörk choklad blev den utöver det vanliga...Supergod!  


Bytte ut kokos mot dekoration a la Emma...lite Halloween/ Alla Helgons fika :)
Jag hade kvar dekorationspennorna med glasyr i från mitt tårtbak till Lars fest, 
så de fick jag användning av igen & det vara bara att låta fantasin flöda... 



Bjuder också på en bild från igår..
Show: Lady Gaga,Paparazzi med
Johan längst in
Filippa i mitten
Andreas gapande :)
Visst ser man inlevelse hos dem alla?!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0