Amningen...

Den går hur bra som helst! Så mysigt! Vi har en pigg liten tjejja som tar bröstet så bra. På BB började hon med att amma i 1 1/2 h direkt hon kom ut & sedan har vi bara fortsatt. Hon äter t.om tills hon kräks lite ibland & blöjorna är kissfyllda vilket innebär att hon får i sig vätska :)) Redan på BB ville hon snutta & suga hela tiden & de sa att man kan ge henne napp utöver amningen om det verkar som att hon vill snutta & suga hela tiden så vi skulle spara på mina bröstvårtor. För hon kan inte ligga vid bröstet hela dagen för då lär mina bröstvårtor släppa! haha
Iaf känns det jätteskönt att det rullar på så bra!
De ringde från BB idag eftersom vi åkte hem så tidigt, skulle bara kolla hur läget var & om vi hade några frågor...de tyckte allt lät jättebra & imorgon ska vi dit på 2-dagars kollen :))

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack. Ja de va ju smart att skona bröstvårtorna, min grabb sög/suger som en tok så mina vart väldigt såriga i början, fick rycka bort skorpor innan han skulle äta och sen efter smörja med en salva så de gjorde sjukt ont men tack å lov så blev dom bra igen men förstå att många unga ger upp när dom får så för de var ingen lek.

2011-08-21 @ 16:07:57
URL: http://hannapersson.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina ♥

Så skönt att de har kommit igång så bra för er :) De var samma här och jag är så tacksam över det. Fick jätteont i bröstvårtorna där i början när hon hela tiden ville suga. (Meja har aldrig heller tagit napp). Men de gick över, jag härdade ut. Sen gör de aldrig mer ont.

2011-08-21 @ 18:19:50
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda

Ja jag hoppas verkligen det! 10 dagar kvar idag, och det får mer än gärna komma när det vill nu ;) Jag känner mig helt klart redo att träffa vårat lilla hjärta. Hoppas i alla fall att jag slipper gå nu i två veckor till och ha sån här värk..

2011-08-21 @ 22:51:27
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

sv: ja, det är ju inte allt för länge kvar nu :)



vad kul att amningen funkar bra! tycker det är så många som väljer att inte ens prova amning utan ger ersättning direkt..

2011-08-22 @ 15:43:36
URL: http://jennica.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0