Palt!

Idag har vi lagat palt till middag! Första gången men absolut inte den sista.
Ja man har ju varit med och gjort palt då man bodde hemma men då skötte ju mamma allt och man stod brevid :) Så det var på tiden att göra själv nu :) 
Ringde till mamma för recept, räkna ca 1 potatis/palt, mal och tillsätt mycket mjöl till en bra konsistens, 1-2 msk salt....men lätt! Hur ska konsistensen på paltsmeten vara?! :) haha men som man är uppväxt med att känn efter, smaka och ta en dutt till vid behov...haha så det gick ju bra!!

Smeten blev bra, rimmatsidfläsk i, och palten smakade hur bra som helst!
Dock blev dom ganska stora! Haha jag skrattade så det rann tårar då Johan sa att de nästan var som handbollar! hahaha men det ska jag ha i minnet till nästa gång, då blir dom lite mindre :)) kul var det!

Nöjd och mätt i magen nu!

Rå potatis genom kvarnen, tur man har köksassistenten



 

 

 




Ätklar! Mmm


Kommentarer
Postat av: Evelina

Oj så gott!



Jo tiden går mycket fortare än vad man tror. Den finns kvar, men de är några som varit intresserade. Vi tänkte ta 500kr för den. Den kostade 749kr ny. Såg att dom flesta på blocket tog 500kr och dom var inte i lika fint skick. Annars tänkte vi spara den till nästa barn. Men man har ju inte plats för allt.

2011-02-28 @ 10:00:32
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Joanne

Åh vad mysigt!

Magen var långsam på mig och jösses vad jag längtade när alla andra fick magar och jag bara var platt..

Fördelen var att det inte blev så framtungt senare heller eftersom magen höll sig på en lagom storlek i slutet.

Sparkarna tyckte jag var såå läskiga i böjan, alien i min mage!! haha

Men man vande sig snart och älskade det.

Grattis och stort lycka till!!

2011-02-28 @ 17:26:35
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0