Stoooor familj!




Med 94 barn och 33 barnbarn har han redan världens största familj.

Men indiern Ziona Chana, 67, är inte nöjd.

Nu inleder han jakten på sin 40:e fru – i USA.

De sammanlagt 181 familjemedlemmarna (Ziona Chana har 14 svärdöttrar också) bor under samma tak i ett fyra våningar högt 100-rums hus i byn Baktwang i nordöstra Indien.

– Jag känner mig som guds speciella barn. Han har gett mig så många människor att ta hand om, säger Ziona Chana till den brittiska tidningen The Sun.

Men nog verkar det lite jobbigt också. Bara för att laga middag krävs till exempel 30 kycklingar och till det ska 60 kilo potatis skalas och 100 kilo ris kokas.

Militärisk disciplin

För hushållssysslornas och den allmänna ordningens skull är familjeskaran organiserad med närmast militärisk disciplin. Äldsta hustrun Zathiangi, 69, är högst i rang bland fruarna som bor tillsammans i stora gemensamma sovrum.

Efter ett noga upprättat rotationssystem bjuds de sedan in för att dela säng med maken – allt för att bevara familjefriden.

– Han är den stiligaste mannen i byn, säger Rinkimini, 35, om sin polygama man.

Hon var bara 18 år när Ziona Chana fick syn på henne under en morgonpromenad och därefter skrev ett brev och frågade om hennes hand.

Jakt på fru nummer 40

En vacker historia – men knappast unik för tjejtjusaren Ziona som under sin mest aktiva period gifte sig med tio kvinnor under ett enda år.

Och fler ska det bli. Jakten på fru nummer 40 är redan i gång.

– Jag är till och med beredd att åka till USA för att gifta mig, säger Ziona Chana.

Från: www.aftonbladet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0