Emma svarar:

LindaMo/Mi:
Jag använder mig av både kall & varmvax då jag vaxar hemma. På jobbet använder vi bara kallvax då det är effektivast & fungerar på de flesta strån.
Varmvaxet jag har hemma är av märket Cirépil Euroblonde Perron Rigot som jag använder på områden med grövre strån (bikini & armhålor).

Men att det ska följa med hud då man vaxar är både vanligt & ovanligt. Man måste veta vad man gör! Inte ha det för varmt/kallt, dra åt rätt håll och komma ihåg att fixera huden ordentligt, inte lägga på för tjockt lager av vax osv.
Jag skulle inte rekommendera att göra det själv om man inte är väldigt van att vaxa.
Jag jobbar ju med det eftersom jag är hudterapeut så för mig är det en vana & jag använder mig av salongsprodukter.

Har man aldrig gjort det själv bör man inte börja experimentera hemma med vax från närbutiken...det är säkert bla sådana historier du hört om bortsliten hud. Det kan absolut även hända den bästa men risken är väldigt liten om du går till en salong & gör det! :))
Men att ha vaxade kroppsdelar i sommar är ju så skönt! Slippa tänka på att raka och ha stubb tillbaka nästan direkt!
Lycka till! :)

Kommentarer
Postat av: LindaMi

Hej igen o tack för svaret. =)



Har googlat o letat men hittar ingenstans där man kan beställa det där vaxet ifrån.. så hur får jag tag på det?? Är ju jättesugen på att testa.

2011-06-06 @ 17:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0