Fråga-Svar

Fråga:
Jessica- Blivande mamma i oktober
Hej, jag ska också utomlands fast i juni :) hur ska du göra med bebis magen när du solar? funderar eftersom jag också är gravid. vet inte om jag ska köra med extra hög solskydd typ 40 eller om man ska ha en handduk.

Svar:
Som sagt såg jag inte om du hade någon blogg jag kunde gå i och kika på så jag svarar här så hoppas jag att du ser det :)
Jag har fått rådet av min barnmorska att leva precis som innan jag blev gravid...Dock inge alkohol och följa livsmedelsverkets råd för mat såklart....
Men att sola var ingen fara, inte heller bada i havet eller poolen. Det är mest i slutet av grav man ska vara försiktig med det :)
Så jag ska sola magen...jag är ju hudterapeut så solskyddsfaktor har jag alltid i solen nu!! Viktigt för alla! :)

Men fråga din barnmorska om du är osäker på något, känns alltid bättre att ha dem med i sina funderingar :)


Kommentarer
Postat av: Jessica-Blivande mamma i oktober

Okej, Tack för svaret. Då behöver jag nog inte oroa mig. :)

2011-03-29 @ 11:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0