Växande magen

Ja som sagt det blir rätt mycket bebis och graviditet i bloggen nu :)
Men det är nästan det enda som existerar för mig/oss för varje dag som går!
Man har det i tankarna hela tiden :)
Det går inte en dag utan att jag & Johan pratar om hur jag mår, bebis rörelser osv :)

Från att allt gått så sakta känns det som att det går så snabbt:
Från inga rörelser till sparkar flera gånger om dagen!!
Från stillastående mage till att man nästan ser och känner tillväxten vecka för vecka!
Så skönt! Jag som varit så orolig hela tiden känner mig mycket mer avslappnad och njuter av tiden!
Lite oro finns ju alltid kvar, men det lär det ju göra för resten av livet nu...& än mer då lill*n kommit ut :)

Bild från v 8-9!! Lite skillnad och där tyckte jag att magen var svullen och hade börjat puta! haha



Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mkt! :D Grattis till er också för tusan! Har int haft så värst mkt illamående, har mest tappat matlusten och känner inte alls så stort sug efter mat vissa dagar.. :) Jobbigt när man är ständigt hungrig :P Annars har jag lite molande värk i magen då och då. Hur mår du? har du haft nå illamående eller nå annat ?:)

2011-03-15 @ 20:57:43
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt! Ja visst blir man lite orolig när man ändå inte har så hemska illamåenden eller nå annat väldigt jobbigt, de känns som att någonting ska vara fel! Men gud va mysigt att få känna bäbissparkar, längtar så mkt tills vi också får känna den lilla sparka. Jag kan sova hur länge som helst om nätterna och ändå känna mig grymt trött om kvällarna. Vissa kvällar som ikväll tex så känner jag mig ändå inte så fruktansvärt trött, och de kan ju vara skönt så man slipper känna sig som en pensionär som går och lägger sig kl 21 varje kväll! hehe. Däremot sover jag som en kratta om nätterna, kanske är därför jag int blir riktigt utvilad! Jo måst försöka lägga ut nå bilder. Jag vet ju själv att man tycker de är mkt roligare att läsa bloggar som har mkt bilder! :D

2011-03-15 @ 21:47:59
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Men vad roligt! Har suttit och sökt lite och försökt hitta bloggar med såna som är i samma sits som en själv. Är ju så himla roligt att jämföra och se hur det går för andra. Man är så inne i graviditeten och det är ju jättekul att prata med dom som har samma tankar som en själv :)

Haha, ja det kommer definitivt att bli en varm sommar! Gruvar redan lite ;) Men så himla mysigt med vacker bebismage till alla söta sommarklänningar ;)

Ja jag kommer helt klart att vara inne här och kika hur det går för er och följa graviditeten :)

2011-03-15 @ 23:15:12
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Precis, nu är vi ju inne på slut spurten;) Känns lite overkligt, tiden har gått så galet fort. Jag hade ett il med ischias för några veckor sen o nu är de som både ischias o foglossning. Är glad att jag sluppit det så länge som jag gjort:)

Nja, början av graviditeten från v5 till v19-20 hade jag ett gräsligt illamående o spydde (blev sjukskriven fr oktober till 1 januari). Kändes som att de enda jag gjorde var att äta o spy:( Tillslut så sa bm att om jag inte skulle ta mina utskrivna tabletter (starka tabletter som cancerpatienter får för illamående) så blir de sunderbyn o dropp nästa..man vill ju inte proppa i sig saker som kan vara farligt för barnet, men tabletterna bröt verkligen illamåendet o jag börja må mycket bättre. 3 veckor sen sist jag spydde:D Så vet inte riktigt om den varit så lättsam, men samtidigt kändes de på något vänster bra för då visste jag ju att jag verkligen var gravid:) Men höll på bli tokig där ett tag, trodde aldrig att de skulle ge med sig, usch.



Hur har du fått må?:)Till när är ni beräknade föresten? :) Så kul med så många som väntar barn o flera i ungefär samma ålder:)

2011-03-16 @ 07:33:55
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: emma

okej, men va skönt att höra att de kanske blir lite bättre med sömnen senare! :)

2011-03-16 @ 09:49:01
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Tack! Jo visst är det, och det är fasen inte det lättaste att hitta "gravidbloggar". Om man letar är allt man hittar sånt som typ "16 år och gravid" och det är inte riktigt lika kul att läsa. Roligare att hitta någon som är lite mer på samma nivå :)



Haha, ja det är många som blir oroliga! Det har jag dock faktiskt aldrig varit. Men jag är aldrig särskilt orolig av mig :p

Däremot känns det som att jag uppskattar graviditeten på ett annat sätt den här gången. Förra gången ville jag bara att tiden skulle gå fort fort fort, och nu vill jag att den ska gå sakta så jag får njuta ;)



Haha, ja jag har lagt till dig på bloglovin så jag ska slippa kika in hela tiden, då ser jag ju iaf direkt du uppdaterat nått ;)

2011-03-16 @ 19:46:52
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo, man gör det inte så ofta trots att de går så fort att göra :) Gott är det då! Åh,vad fin du är din bebismage :)

2011-03-17 @ 16:46:43
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0