Hemskt!!!

Men fy ändå vilken reaktion av glukosbelastningen idag. Det hade jag inte väntat mig alls.
Fastevärdet låg på 4,2
Sockerdrycken gick lätt ner, inte alls så äcklig som de flesta säger.
Jag satte mig i rummet & kände hur jag började kallsvettas & må riktigt illa efter 5-10 minuter.
Jag tänkte det går väl över....men det blev bara värre, jag kände hur jag var som i en annan värld....svettades & så tung i kroppen, riktigt obehagligt. Efter 30 minuter fanns ingen återvändo....greppa kräkpåsen & upp kom allt!
Typiskt! Testet förstört & får göras om på nytt. Men jag vill verkligen inte det.

Jag skyndade mig hem, mådde mycket bättre. Åt lite fil och la mig i sängen & somnade i 1 h. Vaknade & hade så sjukt ont i magen. Så efter det har jag sprungit på toaletten ett X antal gånger. Sjukanmälde mig från jobbet då jag inte ens kunde sitta upp i sängen för att det gjorde så ont i magen.

Nu känns det äntligen bättre & jag har fått i mig 2 varmkorvar till lunch, och det är inte förrän nu 13.30 som jag orkar vara uppe.
Hoppas vi kommer att kunna gå på sista föräldraträffen idag. Får se hur jag känner mig nu efter att jag ätit.
Skönt att Johan var hemma idag så han kan pyssla om mig.

Kroppen min gillade inte alls den sockerdrycken!

Kommentarer
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Men usch så hemskt! Förstår att du inte ser fram emot att göra det igen!



Kommer förresten inte ihåg om jag svarade nått på din kommentar om varifrån lådorna jag hade uppe på bloggen kom ifrån, men det är iaf Ikea :)

2011-05-23 @ 22:03:24
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hujja!! Hoppas att den lyckas nästa gång!:)

2011-05-24 @ 08:07:37
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Helena

Nemen usch, stackare!! Hoppas det går bra nästa gång så du slipper göra om det fler ggr. Jag kommer ihåg att jag svalde lite extra några ggr med då jag tycker det är jobbigt att dricka en viss mängd så fort.. men de klara sig. Skönt att du återhämtat dig!

2011-05-25 @ 09:26:40
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0