Plask!

Melody gillar verkligen att bada! Vi lägger henne oftast i en "badhjälp" av plast med sugproppar under. Jag tycker den är jättesmidig och hon tror sig ligga där och plaska på, suga på händerna & mysa. Ibland tar jag duschen och spolar lite på henne över magen & på huvudet men håller för så det inte rinner ner i ansiktet. Såå härligt tycker hon. Släpper inte "badhjälpen" ifall det skulle vara så att sugpropparna lossnar...man vet aldrig! :)
Såhär ser en typ utav "badhjälp" ut i svart plast...våran är rosa :) & har fått lånat av min kusin!
Något mer hon har börjat med är att lyfta huvudet hela tiden, om lägger man henne på rygg i knät lyfter hon det så man kan ta tag i hennes händer & dra upp henne så hon sitter. Nu vill hon göra det hela tiden. Det ser ut som om hon försöker sätta sig upp själv men det går ju såklart inte, bara huvudet åker fram & hon spänner hela kroppen :) Nu vågar vi inte lämna henne i babysittern då det finns risk för att hon faller framlänges om hon sitter allt för upprätt i den, vilket hon gärna föredrar så hon kan vara med och se vad vi gör. Lägg inte ner mig på rygg för då blir det så tråkigt!! :) Tittar väldigt nyfiket då vi äter middag :)

Kommentarer
Postat av: Helena

våra flickor börjar bli stora nu, så gör Alicia med!!

2011-11-15 @ 15:49:47
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Helena

just ja, vart hitta ni ballongerna ni hade på Melodys dop??

2011-11-15 @ 15:52:11
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Såå söt =)



Mina pojkar älskar med att bada, måste åka med dem till badhuset någon dag...

2011-11-15 @ 19:17:50
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Ja hej mina små älsklingar, nu har jag hittat var någonstans jag kan kommentera dina inlägg Emma Jättekul.Ja du vet det här med internet,,,det är inte så lätt, när man som jag har vuxit upp på en bondgård, med häst och kärra...... HE HE

Puss och kram från farsan

2011-11-15 @ 23:39:16
Postat av: Hanna

Dom där är smarta :-)

2011-11-16 @ 15:08:52
URL: http://mittliviovik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0