Arraksbollar/myrstackar

Arraksbollar/myrstackar

Sockerkaka: 175*. 30-40 min
3 ägg (vispa poröst med sockret)
3 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 kopp (liten) kokande vatten

Recept:
1 färdig sockerkaka (receptet ovan)
1 1/2 dl socker
200 g rumstempererat smör
3 msk kakao
1 - 1 1/2 dl punsch
200 g chokladströssel

Jag "smular" ner sockerkakan i assistenten, sen tillsätter jag resten av alla ingredienser och låter det blandas ihop ordentligt så "smeten" bli jämn och len och utan klumpar efter sockerkakan.
jag vill ha ordentligt med punsch smak så jag tar 1 1/2 dl punsch och sätter 1/2 dl mjöl också för att smeten inte ska bli för lös, då är den svårt att rulla till jämna bollar. Denna gång hade jag inga formar hemma så jag frös ner dem som de var, annars är det fint att lägga dom i varsin julig och fin form :)

Lycka till! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0