Mammalunch

Idag var det min tur att bjuda på lunch till alla mammor. Fem st var vi idag, jag hade lagat ihop lax i ugn i vitvinssås med dill och räkor som serverades med färskpasta och sallad. Gick hem hos alla :) självklart serverades vin också, vitt idag då vi åt fisk. Glömde dock att fota varmrätten...

Melody hade ingen bra dag då alla var här. Grinig och arg på de som tog sakerna hon ägde. Tråkigt när hon ska vara så hårdhänt tycker jag. Men vi får fortsätta säga att man ska vara god och stryka istället och hoppas på att det ger sig då hon blir äldre och mer förstående. Inte lätt alla gånger då hon inte kan prata och säga vad hon vill och tycker. Svårt också för oss att veta hur man ska göra. Man bli ju arg då hon beter sig illa mot någon men samtidigt måste vi tänka att hon inte förstår bättre än, säga förlåt och stryka får hon göra varje gång. Det har verkligen blivit bättre och idag blev hon bara riktigt arg och slog till en vid ett tillfälle, men ändå. Annars har hon mest varit grinig och sovit lite under dagen. Kan ha en bidragande faktor på humöret. Alla kan ha en dålig dag :)

Som efterrätt hade jag gjort saffranpannacotta med passionsfrukt och en chokladpannacotta med hallon som båda serverades i små glögg glas. Kul med 2 olika smaker. Saffranpannacottan var grymt god, hade aldrig smakat den förut. Passade väldigt bra med passionsfrukt på!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men spännande, Saffran pannacotta :) tror jag måste prova ! Kram från oss till er / Sandra,Albin & Lionel

2012-12-06 @ 13:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0