Melodys lunch

Idag testade vi att ge min hemgjorda barnmat till Melody. Gick super trots "bitarna" i och vi avslutade måltiden med äpple, skrapat med sked. Hon ammades vid 9.30 och åt barnmaten 12.30-13.00 och ammade sedan kl 16.00 efter en kortare middagslur också. Jag pumpade ur lite då det var så sprängt och ville inte vänta till 16 :)
Vi kommer inte ge barnmat varje lunch nu till en början utan ser hur det verkar efter denna dag så får vi öka succesivt då vi ser hur hennes mage reagerar på mer fast föda och inte bara små smakisar, vi helammar ju annars fortfarande och ger ibland gröt till kvällen tillsammans med amning så hon ska stoppa hela natten. Det som känns bra för mig är att jag kommer fortsätta amma morgon & kväll fast hon kommer äta annat på dagarna sen. Det känns som ingen brådska att introducera mat då hon redan äter så bra fast maten inte är i pureform, vi tar det som det kommer och passar så blir det säkert bra tillslut, men lite kul är det ju när vi ska testa oss fram och se vad som passar för Melody :)
Hon har ju verkligen varit matglad sedan dag 1 och det känns bra att hålla igång hennes intresse för vanlig mat fast jag gärna skulle helamma lääänge till, men det går ju inte :)
Strax kommer Sandra, Albin & Lionel hit på middag!

Kommentarer
Postat av: sara mamma till Viggo<3

Kul att det går så bra med maten! Jag ammade Viggo morgon och kväll ganska länge, och sedan övergick jag att amma honom bara på mornarna (för att slippa gå upp och värma välling då, och det gjorde jag fram till han var 10 månader just för att det funkade så bra för oss båda och jag tyckte det var så himla mysigt att amma. Sen en vacker dag ville han inte mer och då kändes det som man var redo att sluta helt :)

2012-02-04 @ 19:18:37
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0