Vaccinationsdag & läkarkontroll

Inte kul alls! 2 sprutor, en i varje ben samtidigt. Men det gick bra, gråt och gråt och hämta andan men det gick snabbt över och sedan bjöd hon BVC-sköterskan på ett leende typ 1 min efter vaccinationssprutorna :) Phju! Även läkarkontrollen gick bra, jag trodde hon skulle storgrina då det var en karl med mörk röst (de är lite läskiga enligt Melody) :) Men inte det hon t.o.m log stundtals mot han då han tjollrade på mot henne. Allt verkade vara i sin ordning. De rekommenderade att vi ska börja borsta hennes små tänder med en mjuk tandborste och lite flor. Så det måste vi införskaffa nu.
Det var roligt att gå dit för att väga & mäta lillis, nu är det ju så långt mellan gångerna.

Melody 5 1/2 månad
Vikt: 8140g
Längd: 67 cm
Huvud: 43 cm
Jag vid 5 1/2 mån
Vikt: 7540g
Längd: 65,5 cm
Huvud: 43,5 cm

Johan vid 6 mån
Vikt: 8160g
Längd:66,5 cm
Huvud:45,5 cm

Ganska lik sin pappa i både vikt & längd :) och utseendet. Få se...vad fick hon av mig?! Haha

Kommentarer
Postat av: Helena

Melody kommer bli en fotomodell;) så lång!!

Hoppas Melody får sova gått utan att känna av febern. Usch ja vad ont det gör men som du säger, bara till att vänja sig:(



Går inte att kommentera tidigare inlägg. Vill du när du sitter vid datorn kan du alltid gå in på inlägget, trycka på rutan inställningar och där tillåta kommentar eller något liknande:)

2012-02-01 @ 21:33:47
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0