Kvällens middag...

Jag gjorde fiskgratäng till middag ikväll.
Riktigt gott blev det. Jag saltade och kryddade torskfilé som sen fick sjuda med 4dl fiskbuljong och 1/2 dl vitt vin i ca 10 min. Därefter lyfte jag över fisken i ugnsformen, smälte 2 msk smör och satte 2 msk mjöl i en kastrull, silade buljongen som fisken sjudit i ner i kastrullen med smöret och mjölet, satte dit 1 dl grädde och lät den småkoka i ca 15 min så den tjocknade. Spritsade hemgjort mos i ugnsformen där jag lagt fisken, hällde i såsen och satte in i ugnen i 275° i ca 10-15 min tills moset fått fin färg, strödde sedan på räkorna och serverade.
Jag säger som Johan sa, jag hade kunnat äta såsen som soppa! Grymt gott!!! Tror vi äter än.

Resultatet...gjort i nya ugnsformen som vi fick i julklapp!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där måste jag testa någongång. Såg riktigt krämigt och gott ut :) Det är alltid kul med nya recept!

2012-01-15 @ 20:14:26
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0