Söndag med babysim

Fint väder idag omän ganska blåsigt...men vi prommade alla tre till babysimmet som vi brukar och det var mysigt som vanligt. Idag tränade vi på ryggläge och på vändningen mellan ryggläge till magläge. Att ligga och flyta på ryggen är ingen hit tycker Melody, hon vill se och flyta på magen så hon kan plaska och sparka med benen.
Idag gick det jättebra och tillslut fick vi henne att slappna av på rygg och jag höll henne enbart i hennes händer med hennes huvud mot mig i vattnet! Läckert att känna att hon slappnade av och bara flöt med då jag drog henne i vattnet. Sen gick det lite lättare att få henne att slappna av igen då vi höll en spegel ovanför henne som hon kunde titta i då hon flöt på ryggen. Först trodde jag inte att det skulle gå att bara hålla i händerna, trodde att hon skulle fara under vattnet eller tappa henne, men inte det :) Kul med babysim med dessa tips så man vågar göra lite mer med henne i vattnet förutom att bara hålla henne rakt upp och ner som vi tidigare gjort här hemma i badkaret.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Astrid hade tidigare hatat att ligga på rygg, men vi har provat, provat och provat, och nu går det bra. Bara att fortsätta nöta tror jag :) Så mysigt med babysim, det passade inte med terminstart när Astrid var liten, vi hoppas att det ska göra det med 2:an :)



Sv: Åh, jag saknar verkligen att fira påsk i Kåbban! Jag är uppvuxen där, men mamma och pappa flyttade för 2,5 år sedan. Hoppas att ni får det bra och att det finns någon snö kvar tills dess ;)

2012-03-19 @ 07:08:02
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0