Baka med blåbär

Bakat mer med blåbär ikväll. Fick tips av mamma & svärmor med att göra längder/kransar. Ikväll blev det en krans, en längd och några småbullar. Jag gör vanlig vetedeg med kardemumma i, brer vaniljgegga på när jag kavlat ut (smör, socker, kardemumma, vaniljsocker) strör på massa blåbär och rullar ihop. Skär till bullar eller klipper till längder alt en krans. Kokar marsankräm och spritsar på här och där, låter jäsa & gräddar längderna i 200* ca 15 min, vanliga bullarna i 200-225* ca 8-10 min.
Fina blev de, första gången dessutom, jag är nöjd. Får hoppas de smakar gott också ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser riktigt goda ut! Har aldrig fattat hur man gör kransar, får nog kolla på youtube ;)

Sv: Det är så himla kul med husplanerna, nu står det lite stilla fram till nästa vecka, men då ska det förhoppningsvis hända grejer :)

2013-08-05 @ 22:43:33
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0