Trädgårdslandet på plats!

Äntligen! Jag har alltid velat ha jordgubbar på min gård, första sommaren med hus och vips så har vi mer än ett jordgubbsland ;) Svärmor och svärfar har varit här och hjälpt mig medan Johan varit borta på jobb hela veckan. 
Jordgubbslandet har 27 plantor som ska få växa på sig, vissa är större än andra och sorterna är olika. I de övriga fyra facken blir det att så potatis, morötter, lök osv men det får vi vänta med till våren. Jag blev iaf planteringssugen och åkte och köpte mig lite kryddväxer. 
Persilja, Dill, Mynta, Citronmeliss, Ruccola, och annan mix sallad. Får se nu om de kommer ta sig eller om vi gödslat för mycket :) Peppar, peppar! 
Satte även smultron runt det lilla trädet vi har på baksidan, ligger ganska nära landet. De lär ju iaf spirda sig :)
 
Riktigt nöjd!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Såå roligt att hämta sallad och annat i trädgården :)

2013-07-04 @ 21:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0