Bakdag

Mysig morgon då vi steg upp och satte igång att baka jag & lillan. Hon var så himla nöjd och glad att få hjälpa till. Stod på pallen medan jag kavlade, vek, skar & rullade all deg till bullar. -Smaka sa hon emellanåt & självklart fick hon små smakisar av bulldegen med lite kanelröra i. Kanske var det därför hon stod så nöjt på plats på pallen precis bredvid mig :) Kakor blev det också i väntan på att bullarna jäste. Jag kände mig verkligen som min mamma, hon gör ofta många saker samtidigt, särskilt då hon bakar :)

Sen har pappa varit och hälsat på och hade med sig jordgubbar. Syrran & Felicia har vi också hunnit med att träffa idag, följdes en sväng och tittade till 2 hästar och några höns. Melody följde med också och ville -Tänna (känna) på dom. Hönorna sprang iväg, vilket om ni frågar mig var skönt ;) hehe


Kommentarer
Postat av: rutmarie

Hej!
Kan du inte lägga ut receptet på kakorna, dom såg smarriga ut :)

2013-06-14 @ 07:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0