Fix på gården

Äntligen fick vi till sandlådan. Jag har laserat den i grått då gungställningen är grå, blev kanonfint! Brädor till gungställningen är också fixade, jag laserade även dem så de ligger i garaget och torkar och imorgon får gungställningen skruvas fast på dem så den blir lite stabilare då barnen gungar.

Hjälp har vi fått av svärmor och svärfar att mossriva gräsmattan, har gödslat den också. Och igår kväll sågade jag av alla gamla grenar i buskarna vid muren med hjälp av svärmor. Stora & tjocka och sånna som bara var ris och fula. I höst ska de klippas till men det får man inte göra nu då de "bladar".
Mitt trädgårdsland har jag ritat upp och det ska grävas till veckan! Wihoo, jordgubbar ska få flytta in direkt men resten ska bara grävas och förberedas till nästa vår då det ska sås grönsaker :)

Flatpalt med stekt fläsk har jag hunnit göra till middag och varit på mammaträff på förmiddagen där det bjöds på god mat och efterrätt. En händelserik dag med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0