Mammalunch

Solig dag idag och mammalunch på uteplatsen! Jag bjöd på dubbelmarinerad kycklingfilé, egengjord krämig potatissallad, nubbelsallad i glas med tunnbröd, snittar med varmröt makrillfile och en sallad. Och så stekte jag plättar till barnen :)
Sen en god och alldeles underbar efterrätt! Jag föll pladask då jag såg den på framsidan på en tidning på affären. Köpte den direkt och bestämde mig snabbt att det skulle få bli efterrätten till kommande mammalunch. :) Efterrätter är min grej, är roligast att göra. De ni ser på bilderna förberedde jag igårkväll, innan man serverar dem bränner man dem lätt på marängen med bruleébrännaren. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftrmiddag har vi hunnit  vara till Luleå jag och Johan, man hinner mycket på kort tid då man åker på två. En hel del nya kläder och ett par skor till Johan. Det jag fick med mig hem var några plantor jordgubbar. Tur bror med fam har ett land som spridit sig och många plantor kommit utanför, ska få ta mig plantor där med! Nu är det bara landet som fattas :) Skiss finns men vi får se när det blir av. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Wow :-) Ingen dålig lunch du bjöd på! Håller med dig,eftettätter är helt klart roligast :-) Kan du inte lägga ut receptet?

2013-06-27 @ 09:45:35
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se
Postat av: Elin Grundström

ååå så smarrigt önskar vi bodde närmare så jag och gidde också kunde vara med på mammalunch. puss o kram

2013-06-27 @ 13:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0