Biskvier

Började baka biskvier i eftermiddag. Syrran messa så jag föreslog att de kunde komma och hälsa på efter middagen. Det slutade med att det tog en evinnerlig tid att få dessa godingar klara! Fick messa och avboka främmandet för jag kände bara för att göra klart och sen lägga mig ner. 
Kollade receptet jag gick efter, sist jag bakade dom fick jag ut 35 stycken. Denna gång ville jag ha dom små så man orkar fika av alla goda sorter vi har i frysen. Räknade dom när jag var klar och denna gång blev det 65st!! Inte konstigt att det tog ett tag att smöra på krämen & chokladdoppa dom! Phjuu 
Melody var så nöjd och lekte på sitt rum och pratade på för sig själv. 
Tog en paus och la dom i frysen innan chokladdoppningen och gjorde middag. När jag var klar tog vi oss ett bad tillsammans och nu slappar jag i soffan och lillis sover sedan ett tag tillbaka. 

Receptet på dessa finns under kategorin "Recept, mat & bak". Vill man ha dom stora blir det 35-40 st. För små blir det 65-70st :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0