Fredag

Idag är vi äntligen riktigt pigga! Dagen började med att Melody tjuvade stora delar av min frukost, (polarkaka med ost & varm choklad) sen åkte vi på Ica och handlade gotta till kvällen. 
 
Innan vi åkte hem åkte vi till kyrkogården och tände ljus hos pappa. Pappa tyckte om denna helgen, när jag bodde hemma brukade vi åka ner på byn, köra högt uppe vid kyrkan för att sedan se ner på alla vackra ljus som lyser på alla gravar. Han sa alltid att det var så vackert. Detta år är det vi som tänder ljus hos han....
Jag sa till Melody att vi skulle tända ljus hos morfar. När vi kom fram hade vi en konversation jag & hon då hon inte riktigt förstod.
 
-Men vass äl molfal?...vass ääl han?
-Han är i himlen     
-Ja, väcka han
-Men det går inte
-Nä, sovel mjukt och skönt, soolen. 
-Ja precis...
 
Inte alltid lätt att förklara allt för en som är 2 år. Hon sprang till ett träd och ropade. -Mammaa, ta kort! Tittut 
 


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja det där kan inte vara så lätt att förklara, men tror det är bra att dem får vara med och att man pratar om det.

Kram <3

2013-11-01 @ 20:00:54
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0