Magen nu & då

Fotade magen idag. Jag som tyckt att den känts så stor jämfört med Melody, men ser ju nu att den inte är det. Ganska lika faktiskt, men denna gång är den mer rund och inte lika spjutig. 
Senaste 2 veckorna har jag upplevt att trycket i mellangärdet har minskat, som om den lagt till sig på nåt sätt. Upplevde mig tungandad mot kvällen förut och det slet och spände mycket i magen, nu har det försvunnit. Nu tänker jag inte så ofta på den förutom då man går förbi en spegel :) Hade halsbränna under 1 veckas tid men det är också helt borta.
Eksem har jag lätt till att få nu, exakt som när jag bar på Melody. Förlovning och vigselring försöker jag lägga undan då jag är hemma och under natten för annars blir det lätt irriterat under dem. Förra graviditeten tänkte jag inte att det skulle vara ett samband men nu då jag fick det även denna gång och har inte haft det sedan förra graviditeten så slog det mig att det var just då jag hade det sist....
 
Känner ingen stress att veckorna ska rusa iväg denna gång, visst är längtan efter bebis galet stor då man försöker sätta sig in i att det kommer en till och man vet hur fantastiskt det var då Melody kom till världen. Men nu vet man också att tiden går så fort i början och jag gruvar redan nu att vi knappt kommer hinna njuta av den! :) Tur allt följs av fler roligheter med alla framsteg och så. Trots hennes humör och egen vilja som får en att behöva räkna till tusen ibland så blir det ju "roligare och roligare" tid med henne, man växer ihop mer och mer och det är roligt med utvecklingen. Alla stunder har sin charm.   
 
Nu vill jag mest att det ska bli tid för adventspynt och julbak. Vill stoppa tiden lite för nov & dec är ju mysiga med mörkret, julmys, eld i kaminen, kalla dagar, varm glögg, saffran, mjukkaka, klappshopping, och en väntan på snö så att skotersäsongen ska bli bra. 
 
Precis som med Melody är det lugna gatan i magen på dagarna förutom hickan där inne som känns minst en gång om dagen. På kvällen då jag sätter mig ner blir det livat och rörelserna är kraftiga. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Wilma & Wiola

Fin magen :)

2013-10-26 @ 17:36:25
URL: http://Liniz.blogg.se
Postat av: Pernilla

Fina du :)

2013-10-28 @ 19:53:45
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0