Syskonkärlek

Det värmer i hjärtat när man ser att Colin ler mot Melody. "Heej lillebror" säger hon med en ljus röst, han tittar mot henne och skiner upp som en sol! Gråter han till så släpper hon allt hon håller på med och springer till han och ropar "Jag kommer lillebror, jag kommer" när hon är vid han börjar hon prata med den ljusa rösten igen och säger "så lillebror, inte gråta nu, vill du ha tutten. Som en liten minimamma. Ibland vill vi nästan bromsa henne lite då vi är rädd att hon hinner hjälpa till lite för mycket :) Hon tror sig ju kunna allt vi gör och vi är rädd att hon ska försöka lyfta upp han osv. Hon har inte visat tendens på det men man vågar inte lita på det. Samtidigt vill man inte heller säga åt henne för det är ju jätteroligt att hon accepterat han så snabbt och är rädd om han. 
Bara passa på att njuta av denna sida av syskonkärleken, gissar att den inte alltid kommer att vara såhär harmonisk ;) Men det hör väl till det också :) 


Melody leker mer och mer med sin docka. Bäddar om den, byter blöja, tvättar kläderna (på låtsas). När jag ammar Colin hämtar hon sin docka och ammar den. -"Min docka äter från mitt bröst & Colin äter från mammas" söto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0