Julen

Jag hade tur under julen att få vara ledig så mycket. Vi åkte hem efter jag slutat jobbet på lördagen så vi var i älvsbyn vid 20.00. Vi åkte till Johans föräldrar för att rast lillhunden sen ringde jag till syrran och frågade vad de gjorde. om v kunde komma och hälsa på typ nu! Hon lät lite förvånad att vi redan var i älvsbyn, vi tog oss iväg tidigare än planerat. Och självklart fick vi komma och hälsa på! Vi bara myste i deras vardagsrum och surrade. Lilla Tindra var vaken som hade sovit sen middag så jag hanm träffa henne ett tag. Sen for vi hem tll Johans föräldrar igen och såg lite tv och var med hunden innan vi gick och la oss. Och vi sov nog djupt, hunden somnade i våran säng men vi märkte aldrig när Annelie kom upp och hämtade henne mitt i natten. Så det blev sovmorgon på söndagen för alla. Skönt!

Johan och Lars-Erik åkte och vättade bilen så jag och Annelie umgick hela söndagen. Jag provade alla Lasses gamla glasögon och jag kan lova att vi fick oss ett gott skratt! Inte dom modernaste idag!
Jag hade ju beställt en julgodisbok av Felicia när hon sålde jultidningar, och den hade Annelie hemma hos sig. Och jag blev så himla sugen att prova något nytt ur den så vi gjorde lakritskola doppade i choklad! Och dom blev riktigt goda!


    

Måndag bjöd också på lite sovmorgon, Johan och Lasse jobbade så jag och Annelie pysslade i hemmet. Jag gjorde knäck och Annelie gravade lax och annat som skulle vara på julbordet. Vi hade fullt upp. Åkte och handlade inför julen och for sedan till Minette och Karl-Johan för att bli bjuden på palt! Mums så gott det var! Då fick vi även träffa Johan och Lasse som precis slutat jobba. Efter middagen skjutsade Johan mig till Roknäs, tvingade även Mange att följa så jag skulle hinna träffa han. :) Jag sov i Roknäs hos mamma och Janne så jag och mamma skulle kunna förbereda lite risalamalta och annat till julen. Dom hade fått ett telefonsamtal att deras nya soffa var på väg så vi fick hjälpas åt att bära ut den gamla så när Janne hade lagt sig och vi skulle se tv fick vi ta filtar och kuddar att sitta på. Men vi gick och la oss efter en kort stund för vi surrade ändå bara. Har alltid så mycket att prata om när vi inte ses så ofta. :)

Jag och mamma på golvet utan soffa!


Tisdag var vi och åt  middag hos syrran med familj. Jag, Johan, mamma och Janne. Vi skulle inte fira julen med henne så då träffades vi dagen innan och hade det som en liten julmiddag men klappar och risalamalta! Mums.
Sen åkte vi till Johans föräldrar för att vakna upp på julaftonsmorgonen där.
Vi tog det lugnt, jag hjälpte till att duka lite sedan åkte vi till bror Patrik för att fira julen där. Båda bröderna, mamma, Janne, jag och Johan. Vi åt gott och fick en massa fina klappar! Vi fick nästan lika många som barnen! haha. Hade varit riktigt snälla i år. :)

Julgranen på julafton med alla klappar under!


Förberedande dukning för att börja äta! :)
  
Brorsan tände en "vedklabb" som han hade gjort till en jättefackla kan man säga. Och det brann rejält. Jättefint.


Torsdag var det att sova ut. Sedan åt vi lunch hos Johans föräldrar och drog iväg till Umeå igen. För jag skulle jobba på annandagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0