Jag lever...

Jag lever faktiskt om ingen trodde det :) Det finns verkligen ingen tid att sätta sig framför datorn nu när man har semester och bara vill vara utomhus i det underbara vädret! Men vid datorn känns det som om man hinner sitta vid sen.
Idag är det tisdag och jag har tillbringat hela dagen i lillstrand med Lena och Åsa med barnen. Så varmt och härligt och brännan har inte blivit sämre :)

Nu är jag hos mamma och Janne och ska övernatta här i två dagar. Med oss hade vi Tindra och Milton som vi sköter imorgon medan systeryster jobbar. Så vi hoppas på ännu en dag med varmt väder så vi kan vara ute och åka till en i byn och bada i deras pool.

Och fler kort har jag på mobilen än sist jag skrev men ingen dator har jag kommit åt så jag kan få bilderna från mobben till datorn. Men nu på fredag är jag i umeå igen så då kommer ett lång inlägg med massor av bilder!!

Snor denna bild från systers blogg. Är i stugan och fick främmande av Malin med fam så Tindra ville åka båt med Johan. Jag och malin fick följa med och hålla i henne så han kunde köra fort! Hon tyckte även att hon fick låna en sån fin väst också, frågade om det inte fanns byxor till! haha söt.

Efter lite tjat om att få åka båt hade vi äntligen ätit lunch så vi kunde fara ut på vattnet en sväng. Glad!

Soliga måndag och min 1:a semesterdag!

Det var nog den kallaste midsommarafton jag kommer ihåg i mitt liv i fredags! Huvva man saknade verkligen solen. Torsdag kväll kom vi till älvsbyn och åkte till stuga i arvidsträsk och övernattade. Det är så mysigt att sova där i våran lilla sovstuga som vi alltid övernattar i när vi är där. Allt är allldeles tyst man kan höra någon kotte ramla mot taket ibland. Och i torsdags var det kyligt i stugan och elementet stod väl på 15 grader så vi la oss under två täcken båda två tillsammans. Så till nästa kväll var det inte lika kallt så vi ångrade oss nästan att vi höjt värmen för då klarade man att ligga under sitt eget täcke. haha Så jag kanske ska sänka värmen i smyg :)

Fredag, midsommarafton bestod i en massa god mat ute i en stuga på havsbadet. Silllunch och marängtårta med grädde och jordgubbar till efterrätt, sedan blev det grillat till middag. Var bara vädret som fattades och så klart Johans kusin Linus och Sandra som inte var med i år! Inte bra! :)
Så efter 00.00 satte vi oss alla i bilen och åkte iväg tillbaka till arvidsträsk och sov.

Lördag, midsommardagen sov vi länge och bara myste hela dagen i stugan. Eller inte alla kanske, det var några saker som skulle göras, bryggan skulle sättas ner i vattnet och fixas innan så den skulle flyta bättre. Så det pysslade Lasse, Johan och Karl-Johan med. Jag och Annelie löste lite korsord och Minette kollade så ingen skulle få bryggan över sig.
Sedan önskade jag mig en bastustund innan maten så då eldade Johan igång den så jag och Annelie kunde hoppa in i värmen tills vi inte orkade nå mer och jag hade nästan gnuggat upp allt skinn. Super härligt och ren in i porerna tror jag att jag blev :) Välbehövligt efter utlandsresan då man blir så torr efter att man kommer hem.
Sedan blev det surströmming till middag! Mums. Klämde väl en sådär 4 stycken fiskar med potatis, lök och mjukt tunnbröd! Oj så gott!

Söndag vaknade vi upp i stugan och steg upp till frukost på den inglasade altanen. Så jag åt i mig och sedan tog jag bilen och åkte ner till systeryster och hälsade på. Där blev jag bjuden på mat till både lax till lunch och grillat middag och stannade ända till 21.30 innan jag tog bilden till byn för att sova med Johan på Lokgatan. Dom har inte riktigt bosatt sig i stugan än men till helgen blir det.

Måndag ringde väckaren klockan 07.15 och jag skulle skjutsa Johan till Kallax så han kunde ta flyget till Malmö för att jobba. Så jag var tillbaka i älvsbyn runt 10.00 och då forsatte jag färden till Peter och Lena. Där var det Lena och barnen som var hemma och så fick jag lunch där och sedan lekte jag ett tag med flickorna medan lena åkte till barnmorskan. Efter det blev det att ta bilen till Bertil och Maggan för att se deras nya hus som dom flyttat till. Kaffe och fika ute i solen och varmt och skönt var det! Härligt med värme nu!! Och på min första semesterdag också!
Sedan åkte jag med mamma till henne och Janne i roknäs och där åt vi god middag. Lena och barnen följde också hit och ska sova över. Så vi hoppas på fint väder imorgon också så vi kan vara ute och sola imorgon :)
Annars blir det nog att ta det lugnt, på onsdag morgon åker jag tillbaka med mamma till byn då hon ska jobba. För på torsdag blir det ju Stockholm på förmiddagen! Kul!

Kan tyvärr inte lägga ut några kort idag. Har inte möjlighet att föra över dom till Jannes dator så dom kommer sen. Det får bli ett inlägg med blandade bilder sen då det blir möljligt. Har så många fina sommarbilder! :)

Nu ska vi äta jordgubbar, fruktsallad och grädde till kvällsmat! Mums! Svejs

Torsdag

Idag är det sista dagen innan 4 veckors semester. Känns inte så faktiskt. Men när man kommer upp till älvsbyn kanske man känner sig ledig. Men det har nog mycket med vädret att göra också.
Idag har jag iaf köpt lite smycken på min lunchrast och 2 nagellack så jag kan fixa sommarfötter tills midsommar imorgon :)
Så det blev ett rosa och ett rött! Mycket fina.
Nu har jag några minuter kvar på min rast och ska ut i butiken och jobba vidare till kl 18.00 då vi stänger och sedan väntar en bilfärd mot älvsbyn-arvidsträsk för att sova i stugan. Så mysigt!
Sedan blir det att fira midsommar i piteåhavsbad i Johans farbrors stuga. Så nu blir det nog inte att uppdatera så mycket inom de närmaste dagarna eftersom man blir stugboende ett tag framöver :)  Det blir helt enkelt att bara slappa och äta gott och umgås med familjerna!

Ha en bra midsommar! Svejs

Vilken rolig helg!

Oj oj det var längesen det hände så här mycket på en och samma helg. Modevisning på fre, jobb lör sedan middag med Sandra och Emelie med "lite" rosevin. Blev nog några glas.
När klockan närmade sig 22.00 ringde vi efter en taxi för att åka in till stan. Det blev först olearys och en drink för att surra med några vänner till Sandra och Emelie. Men när klockan närmade sig 23.30 blev det en promenad till Rex för att dansa! Och oj så kul jag/vi hade det! Ville verkligen inte att kvällen skulle ta slut. Hade kunnat dansa hela natten lång med sällskapet.
Så när klockan blev 02.00 var det bara att ta ut jackan och en promenad hem till sovande Johan väntade. Och ingen bov tog mig heller som tur var. Och jag måste ha varit hur trött som helst. För jag ställde väckaren på 10.00 och då klev jag upp för att äta frukost, men jag var så trött så jag la mig igen och ställde om väckaren till 12.00 men  den hade jag tydligen slagit av och somnat om. Så jag vaknade av att Johan började röra på sig och när jag tittade upp sa han att klockan var 13.00! Hjälp vad länge vi sovit. Men det var antagligen välbehövligt. Med allt festande och jobbande i helgen behövde man nog sova ut ordentligt.

Så i eftermiddag blev det att skjutsa Johan till flyget och sedan åka på Ica Maxi och handla inför veckan. Vilket inte tog så länge eftersom Johan är borta tills på onsdag och torsdagkväll åker vi till älvsbyn för att fira midsommar och våran 3-åriga förlovningsdag! Så det blev några lättlagade middagar i veckan när man är själv.
Fick även ett städil för ett tag sedan och drog fram dammsugaren och susade runt i hela lägenheten så allt damm åkte bort. Och tvättat allt i smutskorgen, alltid lika skönt. Och som vanligt kommer mina största städil oftast efter en utekväll då många kanske är bakis och inte ids laga sig mat ens. Men inte jag, brukar ofta ha mer energi då. :) Konstigt. Kanske ska ta utekvällar lite oftare. :)
Nu ska jag bara ta det lugnt och se på tv om det finns något bra att titta på. Har ätit en mycket god middag för mig själv.

Emelie och Sandra!

Min outfit på lördag kväll.

Söndagens goda middag som bestod av lax i ugn, färskpotatis, fisksås och sallad med fetaost! Mums

Fredag

Fredagen bjöd ju som sagt på lite modevisning. Och det gick bara bra! 3 byten var och lite att dricka först så var nerverna hyfsade :) Men det var ganska lite folk på olearys, men det är ju så mycket ståhej med allas examen säkert. Johan bjöd då på det bästa nummret och gick allra sist. Med Resteröds kallingar och en Hummel vct gick han till ljudet av svenne banan låten! Haha typiskt han att komma på det. Han skäms ju inte för nåt!
Vi blev ju även sminkade av Sandras syster, det blev jättefint! Jag som inte är van att ha mycket mörk ögonskugga men jag vande mig.
Så efter modevisningen var ju alla glada i hågen så det blev at vi stannade till 01.30! Var ju tvugna att röja dansgolvet ett tag. Så många timmar sov man inte inatt.

Nu blir det jobbet och en ny utekväll väntar. Kul! Jag hade sp trevligt med tjejerna igår så jag hakar på dom ikväll också.. .

Osminkad men fin frisyr :)

Hade lite att göra ikväll så jag passar på att lägga in en bild på en frisyr som jag trixat med ikväll.
Är ganska sugen på att permanenta mig, inte super krulligt men såhär. Vad tycks?!
Är ju lite vågat att permanenta men det skulle vara skönt att bara kunna självtorka håret och så har det ändå kanske volym. Nåja nu är det bara att gå och lägga sig :) En ny dag väntar.

Måste bara äta min goda kvällsdelikatess! Kolla in. Mjölkkolasmak och 5%, den bara är så god! :) Svejs

Dagens outfit

Läger tvärt in en bild på dagens outfit innan jag traskar till jobbet.

Ledig tisdag

Vilken skön morgon jag haft idag, hade ställt väckaren på 09.00 men var så trött då den ringde så jag fortsatte sova till 09.45. Så härligt. Så nu är man verkligen utvilad. Måste sova bort viruset i kroppen. Har inte tid att bli sjuk nu. Det är ju inte många dagar kvar till semestern och jag vill verkligen vara på jobbet innan dess. Så idag blir det att ta det lugnt. Vi har supersoligt här i Umeå så det kanske blir en stund på balkongen i friska luften.

Ikväll blir de iaf att fara och äta på Tajmahal, där blir det nog lite indiskt nan bröd och någon kycklingrätt med ris! Mums vad gott. Hoppas jag bara har smak också och inte helt igentäppt i näsan. Nässpray klarar jag mig verkligen inte utan. Kan inte somna utan att kunna andas  genom näsan. Så igår kväll insåg jag att jag inte hade nå hemma så Johan tog bilen till Lars & Monica och åkte för att hämta det till mig. Skönt! Så somnade jag gott. Så idag blir det nog en promenad in till stan iaf för att köpa tillbaka det till dom och gå upp på butiken med det. Svejs

Händelserik måndag!

Vilken rolig dag det varit idag, trots att jag kännt mig lite hänging pga av en förkylning som jag lyckats dra på mig. Dagen började inte så bra faktiskt en liten försovning! Inte alls vanligt av mig men det var inte så hemskt, men jag han bara med att duscha av kroppen för håret tar alldeles för lång tid att blåsa, sedan var det bara att klä sig och fixa sig att gå till jobbet direkt efter frukosten.
Hängde av jackan och tog fram dammsugaren, och vad händer om inte att munstycket går sönder. Haha inte första gången.  Så med Lars hjälp tejpar vi ihop det med svarttejp så jag kan dammsuga klart hela butiken. Så det blev att gå och handla en ny direkt efter rasten så vi har en hel en till imorgon då den ska användas igen. :)

Sedan började telefonen gå varm på jobbet, Johan ringde och sa att vi måste boka biljetter nu till stockholm den 26:e så vi kan fara ner och kolla på lägenheten och så jag får besöka skolan och träffa rektorn. Så det fixade sig efter några samtal hit och dit. Så jag och Annelie åker ner redan på torsdag och sover med Johan på hotell eftersom han redan är där nere på jobb. Så det blir mysigt, och skönt med en övernattning.

Sedan fick jag ett samtal av min mamma som sa att hon hittat en jättefin cykel på blocket som hon funderade på om hon skulle köpa ut åt mig. Och självklart en fin Cresent 26" 5 växlar och röd. Super fin och för 400 kr är det inget att snacka om. Så billigt! Jag som blev avstulen min i vintras ju! Inte bra. Men nu är jag cykel ägare igen! Passar ju perfekt inför stockholm också eftersom vi inte kommer bo så lång ifrån skolan, så jag kan cykla dit. Tur mamma tänkte på mig.

Sedan har jag ju fått veta att våran butik ska vara med i en modevisning på Oleary´s på fredag. Och den skulle jag gå hade Monica bestämt. :) Tvekade en aning först men vad sjutton. Kan ju bli ganska trevligt ju! Middag först och sedan gå på och visa upp våra fina kläder. Så idag har jag försökt tänka ut några outfits till mig och Sandra, jag ringde ju min kompis och frågade om hon ville ställa upp, och ett ja fick jag. Så roligt, hennes syster jobbar på Make Up Store och hon skulle eventuellt kunna sminka oss. Det skulle vara perfekt. :) Vi behöver även en kille att gå så det får bli Johan om vi inte får någon annan. Frågade han och han var väl inte jättepeppad på det men sa att om det krisar så hoppar han in! :) Så kl 00.00 startar sommarmodevisning på Oleary´s i Umeå! :) Spännande.

Idag har vi även fått klart med en soffa till lägenheten i stockholm, lånar Annelie och Lasses gamla under tiden så slipper vi inhandla en ny! Perfekt.

Annars tror jag inte det har hänt nå mer idag, men det får väl räcka det! Jo förresten så passade jag på att handla en ny lotion, en mascara och en deo under lunchrasten. Nu ska jag lägga mig under en filt och kura ner mig. Imorgon är jag ledig och det passar perfekt eftersom jag inte känner mig så pigg i kroppen. Svejs

Fortsättning på lördag kväll

Efter middagen tog vi som sagt en promenad till Lars och Monica. Och där var vi inte ensamma. Dom hade en stor middagsbjudning med två familjer med barn. Och vi kom lagom till efterrätten! Inte dumt det, en super god en som Camilla fixat. Så den tackar vi för!
Så här kommer lite bilder från kvällen:

Tog några bilder under våran promenad. Det blommade så fint hos våran granne.

En bild på älven från bron som man går över på väg till Lars och Monica.

Mumsiga efterrätten! Chokladdoppade jordgubbar, mango med kokos på och glass till.

Lars bakom kameran och Monica vid diskbänken, Johan blir fotad.

Johan spräckte sina jeans när han skulle knyta skorna ikväll, så här visar han upp det! haha

Lars tog en lite närmare bild! :)

Surr i vardagsrummet, Camilla i fåtöljen och Monica med kaffekoppen.

Mackan försökte se lite fotboll medan vi surrade på. :)

Lördagen

Ja idag har man jobbat mellan 11.30-16.15, så man fick sig en liten smygsovmorgon! Härligt. Dagen har vart jätteroligt idag, skrattat och haft oss på butiken. Jag hade även med mig lite lördagsfika som bestod  av delicatoboll till kaffet! Mumsigt värre. Hann med att äta i oss varsin mellan alla kunder.

Sedan blev det en promenad hem till Johan som hade varit och handlat inför middagen. Ett middagsförslag som kom från Marina som jag jobbade med idag. Så det fick bli hemgjord klyftpotatis, kyckling och sallad. Samt lite vitt vin.

Middagen
Klyftpotatis:
Klyfta upp potatis, strimla över ojla och smör, pressa ner 2 klyftor vitlök, krydda med salladskrydda/örtkrydda. In i ugnen på 225-240 grader tills de är klara.

Kyckling:
Koka kycklingfilé i mörk oxbuljong tills de är klara sedan steker man dom lätt  tillsammans med lite svartpeppar, salt och lite marinad så de får en fin färg. De är verkligen saftiga efter att de kokats. Och får en god smak efter buljongen.

Hacka sallad till och njut av en god måltid!

Nu ska vi gå till Lars och Monica och hälsa på!
Har även fått veta att vi får hyra en lägenhet i stockholm! Den ligger på kungsholmen, där även min skola är! Härligt att ha klart med boende. Så vi har verkligen något att fira i helgen!

Kläder

Sen man kommit hem har man hunnit handla lite kläder. Riktiga sommarerbjudanden på vissa iaf, billiga och bra. Det är det bästa. Så här kommer lite bilder.

Nya märket hos oss, WESC. Många fina plagg, men man kan inte handla alla.

Faktiskt från butiken only som nyöppnat i vår galleria. Dom var så snygga så jag kunde inte låta bli. Kommer ju inte att jobba i dom men det kommer ju en semester också :)

Jeansjacka känns ju som ett måste i sommar. Allt med jeans. (VeroModa)

Bara en söt sommartop. (VeroModa)

Linne/Klänning. Också från våran butik. ( VeroModa)

Denna vecka bara springer iväg som alla andra gjort detta året. Ikväll kommer vi iaf att få främmande av bror Peter, Staffan och Sigge som är i Umeå och jobbar. Det var ju riktigt trevligt. Så snart blir det att starta kaffekokaren och tina några bullar. Svejs

Bilder från Mallorca!

God mat åt vi, det är något speciellt med grillspetten på utlandet.

Bror på deras balkong med en rom och cola i handen...

Vi åkte häst och vagn i 30 min men det var lite svårt att få en bra bild. Melker frågade vad det luktar...häst sa vi. Efter en stund frågade vi han vad det luktar, häst sa han. Vi kunde fråga hur många gånger som helst och han svarade häst varje gång utan bli sur för att vi tjatade. Så söt.

Tur nog provade dom bara hattarna! :)

Här har jag och åsa beställt in kyckling på spett. Och det hängde rakt över tallriken. Gott

Provade på tapas en kväll. Måste man ju när man är i spanien. Gott var det och vi tog en avsmakningsmeny så man fick prova många olika rätter men det var inte så mycket till mat men det är väl vad tapas går ut på. Barnen fick köttbullar.

Bada och bada

Härlig bild från barnpolen. Simon bottnade även i den mellersta polen. Precis så att vattnet nuddade hakan. Kul, så han  kunde följa med och bada själv  när vi doppade oss i den.

Melker blev som galen i sanden, rullade och hade roligt.

Pizzalunch vid stranden.

Vi grävde ner dom i sanden!

En sådan bild får en att längta tillbaka massor!

Härligt!

Melker ville lyssna på mp3 så Johan hjälper han

Den var bra!

Johan och Simon kramar Skalman

Simon kramar Bamse

Melker ville inte stå så nära Bamse, var lite läskigt.

Melker provade Johan brillor. Cooling.

Sista middagen kom Johan och Patrik på att de kunde säga grande grande och då fick dom en jätteöl! Tur i oturen?! :)

Rolig båt att klättra och leka i på restaurangen.

Fin bild på Åsa i eftermiddagssolen!

Vi hittade jättepaprikor! haha

En mulen förmiddag fick bli lite promenad och lek.

Johan hittade världens fulaste brillor. Sen ihop med hans nya solhatt för en bränd panna blev det ju bara hur kul som helst!

Ja men jag var ju också tvungen att fula mig lite. Ha ha

Ja en rolig resa och den kommer man aldrig att glömma. Lite fattigare men massor minnen rikare!
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, har ledig dag och inte är det solarväder. Typiskt. Ine kanske för att jag behöver det men det är ju så härligt att bara ligga i värmen och ta det lugnt. Men det får kanske bli en vända på stan eller bara vara hemma och lata mig. Ikväll får jag iaf hämta Johan på flyget, han skulle egentligen vara borta till torsdag men det blev ändrat. Och inte blev jag ledsen för det inte! :)