London!

Det är väl bästa att skriva lite om våran underbart roliga resa till London. Den började redan fredag förra veckan då jag fick hämtning hos mamma av Anna-Lena, vi åkte och hämtade Madde och sen var det raka vägen till Kallax flygplats för att möta Annelie. Vi åkte till Arlanda för att mellanlanda, där hade vi några timmar över så vi gick och strosade och satt oss och åt på Alfredos. Fick oss några riktiga skratt infall under middagen. Vi kom till London ganska sent på kvällen så innan vi tagi tunnelbanan och taxi till hotellet var klockan ganska mycket så vi åt bara middag ganska sent och gick och la oss.

Madde, Anna-Lena och svärmor Annelie


Hotellet!

Inne i hotellet, jättefint!


    



Lördag var det soligt ute och vi gick ner och åt frukost i tid för att kunna sitta länge och mysa. Sen var det shopping. Vi gick och vi gick hela dagen och man hann inte gå mer än några meter så kom man till en ny butik som såg intressan ut. Det blev inte att shoppa hur mycket som helst för det fanns så mycket att välja bland och allt var inte det billigaste. Men shoppingen är nog det man minst kommer att komma ihåg egentligen. Det fanns så mycket som var kul. Vi kom hem till hotellet klockan 18.00 på lördag för att byta om lite och gå och se Dirty Dancing, glada och med stora förhoppningar om kvällen tog vi taxi till musikalen. Vi gick in och Annelie gick och skulle lösa in biljetterna och vi andra gick och köpte oss varsin drink. Men Annelie dröjde, men tillslut kom hon upp dit vi var, vi var glada, sträckte fram hennes drink och hon såg alldeles förstörd ut. Då hade hon som bokat biljetterna bokat in oss på fel! Det var inte där vi skulle vara, vi var inbokade på Grease. Så vi kastade oss i en taxi och tog oss till den andra musikalen, vi fick bara rusa in och sätta oss så började den, vi höll verkligen på att missa allt! Men tu nog gjorde vi inte det. Och den var så bra, vi sa att vi skulle kunna se reprisen dagen efter! :) Och jag och Madde bara satt och log hela tiden. Sedan åkte v ill hotellet och satt oss ett tag och tog lite att dricka och smälta vad vi varit med om. Allt på en och samma dag.

Söndag frukost som vanligt på hotellet, dom hade kaffe,te, bröd, ostar marmelad, skinka, muffins, färsk frukt som var uppskivad, apelsin utan skinn! Mums. Efter frukost tog vi oss en promenad till Madame Tussauds vaxkabinett. Och oj så läckert det var! Vi träffade så många kändisar men fick ju tyvärr ingen autograf! :) Och jag och Madde ville fota oss med alla snyggingar! haha. Dom hade även en "skräckkällare" som vi in i. Vi fick veta att det var levande människor, dom fick inte röra oss och vi fick inte ta på dom. Dom skulle helt enkelt skrämma ihjäl oss nästan. Jag och Annelie gick hand i hand och Madde och Anna-Lena. Och oj så rädda vi var! dom hoppade fram vart som helst och skrek eller dök upp framför ansiktet, en kille grymtade mig i örat så jag kände hans flåsningar!! Man rös ju i hela kroppen, det var faktiskt riktigt obehagligt! Men efteråt gick vi och småskrattade t vad vi varit med om. haha så kul.
Under söndagen åkte vi och hop on- hop off buss för att se lite runt om i London. Vi stannade vid London eye och åkte det sora hjulet! Läckert, vi var riktigt högt uppe och kunde se jättelångt. Tog en halvtimma att åka runt ett varv. Sen hoppade vi på bussen igen och åkte en lång bit för att se ännu mer. Men på kvällen, vi hade inte så långt hem, så sa dom åt oss att byta buss, det var en annan som skulle ta över. Och vi lyckades inte byta nog snabbt så vi fick ingen plats nere i värmen utan var tvugna att gå upp och åka i kylan. Och jag kan lova att det inte var varmt! Så vi hoppade av ganska snabbt och gick sista biten för att hålla mer värme.
Och man kan inte fatta att vi hunnit så mycket på 2 dagar i London. Efter 1:a dagen var vi helt upprymda och tyckte det vi upplevt var helt otroligt, och så får vi en helt otrolig dag igen med nya upplevelser på söndagen!

London eye!

Utsikten!

Big Ben! Fick höra att det tagit 32 timmar för 2 karlar för att vrida igång klockan!




     

                           

Måndag gick åt till att shoppa på Harrods, eller iaf kolla. Allt var ganska dyrt så vi köpte inte mycket. Jag köpte te och en burk med kakor. Bara för att ha något med sig hem därifrån. Harrids var hur stort som helst, massa mat, choklad, fikabröd, kläder, ja hur mycket som helst av allt! Riktig häftigt att gå in där. Sen var det lunch och tillbaka till hoteller för att hämta våra väskor och ta oss till flygplatsen och åka hem. Jag och Madde sa att vi skule sova på planet,  men hur lätt var det efter en sådan helg med så många upplevelser. Vi surrade hela vägen och sov inte en blund! :)
Vi var hemma i Luleå klockan tolv på natten och fick då skjuts av Annelie hem. Jag stannade och sov hos mamma och Janne. Mamma hade ledig dag så vi shoppade lite julklappar. Jag fick peka ut lite som jag önskade men tillslut hittade vi en sak som jag jättegärna ville ha så då köpte hon den på en gång. Men jag ska försöka förtränga det så jag blir överaskad på julafton :) Vi hade inte så mycket tid på stan men hann med att fika lite på konditori. Sen åkte vi hem och lagade mat tills Janne om hem, vi åt och satt oss i bilen för att skjutsa mig till bussen så jag kunde ta mig till Umeå igen! Jag hade 5 riktigt bra, härliga, roliga dagar!

Inne på Harrods! Så här mycket var det överallt!

Inne på te, kaffe, choklad avdelningen, Harrods.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej raring!



Ni verkar ju haft det toppen. Skönt med ett avbrott så här i julstressen!



Ja det var riktigt synd att vi inte han träffas. J var dessutom 40 min tidig ;). Vi kan väl höras av i jul och se om vi kan försöka hinna träffas. Vore verkligen jättekul att ses.



Hoppas att du kramats riktigt mycket med din J nu också. Visst kan det vara bra att längta ibland men åh så skönt att få va tillsammans igen.



Kramar!

2008-12-16 @ 20:53:33
URL: http://mariaemb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0