Mat och limpa!!

Ikväll blev det latmat, lättlagad pannkaka, men gott var det med lite glass och sylt till...



Sen kom jag på att jag skulle baka lite limpa i långpanna. Den är hur god som helst och jag har verkligen fått dille på den. Idag tog jag den sista skivan från frysen så då är det bara att ta fram sleven och röra ihop en ny. Tur den och är lättgjord. Här kommer receptet:

Filmjölkslimpa i långpanna                                                                                                                                                                        
* 1 liter fil
* 1 kg rågsikt
* 3 dl brödsirap
* 4 tsk bikarbonat
* ev lite brödkrydda (1 tsk)

Smörj en långpanna 30*40 cm och tryck ut degen, grädda på 175 grader ca 1 h. (Degen kommer vara väldigt kladdig.)




Den ser inte mycket ut för världen just nu, men god är den!


Men såhär fin blir den när den är klar! Man delar den stora limpan i 6 delar och sedan skivar man den! MUMS!! Jag vet då vad jag ska äta till kvällsmat...


Kommentarer
Postat av: systeryster!!

Ååååh mammas limpa!!!!! Maila hit en bit e du shyrre ;)

2008-11-03 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0