Julklappshandel idag

Idag har vi haft praktiskt prov i vaxning av hela ben och bikini. Det gick bra och känns skönt att ha gjort bort ännu ett prov innan jul. Nu åter står det praktiska i ansiktsbehandling och teoriprov i kemi samt ett prov i cirkulationssystemet, blod och lymfa. Det är ganska krångligt med alla nya ord men roligt när de väl sitter där. Ex bara hjärtat som har fyra hålrum...
2 kammare: ventriculus dexter- höger sida, ventriculus sinister-vänster sida
2 förmak: atrium dexter-höger sida och atrium sinister-vänster sida.
Vi ska kunna det lilla och stora kretsloppet= lungkretsloppet och systemkretsloppet.
Alla vener och artärer i kroppen...latin, blodets uppbyggnad och funktion, lymfsystemets uppbyggnad och funktion, namnet på de stora lymfkörtlarna i kroppen och vart de sitter och en massa mer som jag inte ids skriva upp :) men plugget går bra och imorgon är det sista dagen för denna vecka och jag ska flyga hem imorgonkväll!! Till snön och familjen! Längtar! 

Idag fick jag ett ryck och kom på att jag hade så mycket plats i min väska nu när jag åker hem så jag tänkte att det passade bra att handla lite julklappar och lämna dem hos mamma nu i helgen. Jag kommer ha så mycket i resväskan när jag åker hem för julen så då kommer jag inte rymma mycket mer. Nu är alla klappar klara och jag kan slappna av över det och tänka på det som kommer :) Nu ska jag se tv...Svejs!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0