Jordgubbs smoothie/glass

Det gjorde jag igår kväll till oss men det är även gott som tillbehör till din frukost.

Men jag var så sötsugen igår kväll så jag kastade ihop det. Eftersom det knappt består av något sött kunde jag nog ha förstått att det inte dämpande mitt sötsug. Fick bli en chokladkakebit från frysen också till filmen vi såg innan vi la oss :)






2 personer

Du behöver:
Massa jordgubbar (kanske 1 litet paket),frusna
1 dl hallon,frusna
1/2 dl fil
1-2 dl mjölk
1 msk vanillinsocker
1-2 msk socker

Man kan naturligtvis ha olika sorters frusen frukt.
Jag har aldrig haft något recept då jag gjort detta då det är väldigt enkelt och bara prova sig fram hur man själv vill ha den.
Jag brukar lägga de frusna bären i mixern, hälla över en skvätt fil och lite mjölk, mixa ihop.
Ser man att den är för torr häller man i mer mjölk och mixar osv tills den har fått en konsistens som du är nöjd med. Jag gillar smoothie men detta blir mer som glass då man gör den så tjock! 
Sist rör du ner vanillinsockret & strösockret och rör om med sked.

Häll upp i glas & njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0