Projektet fortsätter....

Johan slipade den medan jag var på jobbet igår.
Han tyckte inte att jag skulle andas in en massa slipdamm :)
Hehe skönt att slippa den tråkiga delen!


Målningen kvar till mig. Med ett fönster öppet så luften skulle vädras.
Han var inte särskilt förtjust i att jag skulle måla heller men jag ville!! :)
Färgen luktade faktiskt väldigt lite.

Grundmålat på morgonen, både byrå & tavellist.


Nu har jag även målat ett lager av den oljebaserade vitfärgen!
Jag tror det kommer bli så fint.
Bilder på slutresultat kommer en annan dag. Färgen jag la på sist ska torka 24 h innan man kan måla igen!
Så det är bara att vänta till imorgon innan jag kan fortsätta...


Kommentarer
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Då jag väntade Vilda målade vi om vårat vardagsrum, och då sa dom på affären där jag köpte färgen att jag skulle ha någon speciell färg som var ofarlig för gravida och överkänsliga osv. Den färgen luktade jäklat ingenting alltså! Och vi målade om ett helt rumt och hade bara ett fönster öppet lite, för det var mitt i vintern.

2011-04-17 @ 18:17:56
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0