Mix

Bloggappen funkar inte vilket leder till färre inlägg. Sitter sällan vid datorn med bloggen och orkar inte lägga över bilder för att göra bildinlägg. Det får helt enkelt vänta tills bloggappen fungerar igen. 
 
En hel del har hänt sedan senaste inlägget. I lördags var jag & Johan på Cgs med några vänner, åt fantastisk mat och fick oss en hel del goda skratt. Söndag blev det en sväng till Piteå för att kika på altanmöbler, hälsa på pappa och sen kalas på kvällen för Jonna.  
 
Idag (måndag) har vårstädningen av huset börjat, jag fick ett il. Vi har ju inte bott här mer än 8 månader men att det blir smutsigt snabbt i alla små vrår! Men skräp och påsamlade grejer har vi inget av (knappt iaf) då vi rensade allt vid flytt. Känns skönt att rengöra allt grundligt och för att inte tala om min lilla hjälpreda som går vid mig hela tiden och härmar :) Sköning är vad hon är!
Melodys vinteroverall har jag tvättat upp idag och låtit hängtorka för att sedan åka in i garderoben i förrådet. Vinterskor och dylikt har även dem åkt in i förrådet och gjort hallen lite mer organiserad då det nu hänger de kläder som används där istället för både och. 
Har handlat, pantat och gjort en massa grejer som jag tänkt göra men skjutit framför mig....
 
Vi har även tvättat bilen i eftermiddag jag & lillis. Trodde hon skulle tro sig med att leka på gården med hink, spade och grus osv men tydligen var mitt städprojekt mer intressant. Dammsuga bilen, torka och putsa insidan var välbehövligt. Melodys intresse kom när vattenslangen kom fram, hinken med medel och vatten var också kul. Med varsin trasa (hittade ingen tvättsvamp) doppade vi i hinken och gnuggade på bilen och sköljde av med vattenslangen. Behöver jag säga att lillis blev lite blöt?! :) Men kul hade hon iaf...tills hon blev lite kinkig och jag insåg att klockan var 18.30 och dags för läggdags inom kort.
Kl 19, läggdags för liten som var trött efter en minst sagt hektisk dag och jag soffade ner mig framför tv:n med lite kvällsmat :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0