Kräftskiva

Ser tillbaka på vår trevliga kräftskiva i lördags som tyvärr slutade över allt annat än vi trott. Men vi hade supermysigt, åt gott och hade lika trevligt som alltid då vi ses.

Jag & Johan hade köpt färdiga vb-pajer för att göra det enkelt för oss. 45 min innan gästerna skulle komma insåg jag att båda pajerna hade mögelprickar på!! Johan fick sticka med bilen och handla vb-ost & jag & Melody förberedde pajdeg. Jag fick också hjälp att trycka ut den i den ena pajformen! Ingen gladare än Melody att få hjälpa till i köket och hon var verkligen duktig, jag behövde bara trycka upp den på kanterna sen. Pajerna hann bli klara och blev kanongoda! Blev ju bättre än köpes trots den hastiga tillagningen av dem. Hemgjort är gott men ibland är ju köpes enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0