Torsdag & bf!

Dagen är här, bf enligt ultraljudet. Känns inte riktigt samma som med Melody, då trodde jag att jag skulle föda när som helst och gick och väntade att det skulle dra igång. Nu är jag inställd på att gå över och är mer orolig att behöva göra det allt för länge! Här sätter de ju aldrig igång en. Vi hoppas bebis vill ut inom närmsta veckan iaf. 

Ett bildkollage som beskriver vår dag rätt bra. Jag som har bakförbud,(med fikabakning) har bakat philadelphiabullar i långpanna :) Kitchen Aiden står ju på köksbänken varje dag och är ju bara så svår att motstå. 
Melody har gjort sin första huvudfoting då hon härmade min gubbe jag ritat. Hejja!
Middagen blev fiskgratäng med ägg & räksås, smakade himmelskt. Har ett riktigt matil nu med en massa goda rätter jag/vi vill laga. Vanligast annars brukar vara att fantasin fattas och vi snurrar runt på samma rätter. 






Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Melissa

Hihi! Du får skyll på att du måste fylla på frysen med fika inför främmandet som ska komma sen när lilla bebisen kommer 😉 Så roligt! Nu är det nära..snart blir Melody storasyster!

Svar: Eller hur, vi kommer ju ha så mycket främmande inom kort! ;)
Emma

2014-01-10 @ 08:34:21
URL: http://Hannaamndaisaksson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vad gott det ser ut och hoppas snart bebisen i magen vill komma ut till er :)

2014-01-10 @ 10:09:53
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, så underbart gott det såg ut med fiskgratängen! Du får gärna dela med dig av recept:) håller tummarna att Melodys lilla syskon vill titta ut snart!

Svar: Jag har som inget recept på fisken utan gör på känn. Ett torskblock som får puttra i 1-2 tärningar fiskbuljong och vatten i en stekpanna ca 5 min/sida. Vatten som täcker halva fisken. Lägger upp fisken i en ugnsform, spritsar mos (pomme duschesse) runt om. Gör såsen i en kastrull, smält lite smör och tillsätt mjöl och rör om tills det löst sig. Sila buljongen som fisken puttrat i och rör ner den också, häll på grädde, dill, 2 hackade kokta ägg. Salta och krydda efter behov, ev även lite vitt vin. Häll i formen och grädda i ugn på 250* tills moset fått fin färg. Strö räkor över innan servering, de blir bara sega i ugnen. Lycka till!
Emma

2014-01-11 @ 16:17:47
Postat av: Carina

Så mycket gott du gör hela tiden. Dom där bullarna i långpanna såg verkligen goda ut. Måste prova på jobbet någon gång. Du kanske kan ta med recept vid tillfälle om ni ska till v-b och leka.

Svar: Jag fixar recept! 😃
Emma

2014-01-11 @ 17:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0