1:a adventsmys

Idag är det måndag och jag har redan resfeber! haha hur ska denna vecka bli och hur ska jag sova på torsdag kvällen innan jag åker till London om jag redan har svårt att somna för att jag fantiserar så mycket om resan! :)
Vi har iaf en bokad guidad tur vilket inkluderar en visit på Madame tussauds vaxkabinett och en tur i London eye, typ ett stort pariserhjul som man åker i en halv timma och får se ut över hela London! Det ska bli spännande.

Här i Umeå har det inte hänt så mycket  sen sist, men vi kan nog ha behövt en lugnt helg efter alla fester som vi varit på. I fredags var jag ensam hemma för Johan var på bortamatch och kom hem ca 01.00, så jag hade redan somnat. Jag hade sett lite Idol och sen gjorde jag en tidig kväll eftersom jag skulle jobba på lördag. Och vi hade öppet mellan 10.00-17.00, det är långlördag i Umeå :) Men det gick bra och jag och Johan hade planerat att äta mysmiddag tillsammans. Så medan jag jobbade var Johan och handlade så att allt skulle finnas hemma när jag kom hem, sen gjorde vi iordning maten tillsammans. Det blev fondue i rödvin/buljongsky med oxkött och en massa tillbehör! Mums! Hur gott som helst att äta baguette med creme fraiche/sweet chilisås och kräftstjärtar! Vi åt och åt och sen var klockan 20.00 redan! Så det blev en filmkväll och jag somnade i soffan efter 1 glas vin! :) Mysigt hade vi det.


Söndag var det skyltsöndag! 1:a advent! Men vädret hade vi inte beställt, det regnade och var inte alls juligt att vandra lite på stan. Men vi hade en mysig morgon med adventsbrunch med rostade mackor, ägg, fil och mycket annat. Vi gick ett tag på stan bara för att ha varit ute på skyltsöndag men vi blev inte ute länge. Vi gick hem och såg på en tv-serie som vi fastnade för och satt uppe till 23.30 innan vi kunde slita oss från tv:n! Men jag var inte trött idag på morgonen när väckare ringde för vi hade ju inte gjort annat än att vila under helgen! Nu ska jag se lite tv medan Johan spelat tv-spel med vännerna. Är väl bäst att jag tar fram lite fika först till dem så de inte klagar.  Svejs

Kommentarer
Postat av: Malin!!

JA VILL FÖLJA MEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-01 @ 22:02:34
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Pappiraul

Jag vill också följa meeeeeeeeeeee. Ha en underbar resa PÖZZ PÖZZ

2008-12-03 @ 20:50:20
Postat av: Pappiraul

Jag vill åsså följa medeeeeee. Ha en trevlig resa, och hälsa Johan.

2008-12-03 @ 20:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0