Torsdag

Torsdag idag och sovmorgon men jag vaknade kl.08.00, bara för att man kan sova. Men jag steg upp och skrev ett projektarbete och sedan har jag myst i soffan under täcket. Nu blir det snart lunch och sedan en promenad ut på kungsholmen för att lämna tillbaka filmerna vi hyrt. Sedan mot skolan för att jobba i salongen till kl 20.00.

Imorgon åker vi till Umeå och hälsar på! Så kul! Vi får middag hos Sandra och hämtning på flygplatsen, sikken tur man har.

Igår blev det en prommis med Petra på kvällskvisten och sedan hem hit och surra, Camilla dök upp efter ett spinningpass och gjorde oss sällskap resten av kvällen. Vi började lite sent med en film så vi orkade inte se klart den. Lite OS-tittande också han vi med så Petra fick se herrarnas stafett. :)

Svejs

Söndag

Denna helg har bestått av att vila upp oss. Vi har verkligen myst i soffan hela helgen. Eller jag var faktiskt ute i lördags efter lunch i 30 minuter för att vi skulle köpa oss varsin semla! Så gott det var.
Idag har jag suttit vid datorn och skrivit en massa projektarbeten så de minskar någon gång. Men nu börjar det ta sig.
Vi har väl sett en sådär 5 filmer underhelgen också :) alla har varit bra och en är osedd. Men jag tror inte vi kan se någon mer film nu då vi har myror i brallan då vi är så utvilade. Den får jag se en annan dag.
Men vi fick ju våran helg med Lars och Monica då de var här nere på inköp i några dagar och vi fick äta middag ute med dem både onsdag och torsdag. Så vi var båda inne på att inte göra någonting denna helg :)

Till helgen ska vi åka hem till Umeå och hälsa på! Så kul! Äntligen hittade jag billiga biljetter så vi ska hem en helg och sova i våran säng och bada och umgås med vänner. Ser ut att kunna bli en utekväll också på lördagen! Längtar, samt att få komma på butiken och kolla in.

En rolig vecka väntar i skolan med salong i 3 dagar och 2 dagar med att träna på epilering. Det gör visserligen ******* ont men man överlever :) Svejs!

Kliniken idag!

Vilken dag idag! Både spännande och väldigt intressan! Dagen började med att jag och Camilla åt frukost och drog oss mot tunnelbanan för att åka till Slussen och möta upp Ludmila. Vi tre skulle nämligen till en klinik för att se på operationer en hel dag. Tyvärr kan jag inte skriva mer om det då det är absolut tystnadsplikt och det är lika bra att inte skriva något alls då man inte vet var gränsen går, om jag får säga vad vi såg. Men kan bara säga att vi fick se en hel del olika plastikoperationer! Så kul! Från morgon till eftermiddagen. Skulle kunna jobba i den miljön. :) Allt var jättefint och luktade gott, alla var jättetrevliga.

Så snygg har man varit idag! :)

Snart kommer Johan hem!

Göteborg till helgen!

Jag har nu vetat i några dagar att jag ska få åka iväg någonstans nästa helg. Jag fick veta att jag skulle packa väskan för 2 övernattningar men inte vart vi skulle!...Nyfiken! Johan kom hem ikväll och berättade. Han trodde att jag skulle hinna räkna ut vart vi skulle eftersom han kommer vara i Göteborg på jobb hela veckan. Jag kommer åka dit på fredag då jag slutar och vi kommer att ha en mysig helg där på First Hotel G! Inte dumt. Hotellfrukost och goda middagar ute, kanske kan jag glömma livet som fattig student för en helg :) Tur man har Johan som skämmer bort en då och då...eller kanske jämt! :)
Vilken vecka som väntar! Massa roliga dagar i skolan med salong och anatomi med muskler som vi pluggat på ganska bra hittils, nu blir det mer djupgående om funktion osv...Svejs

Skansen

Vilken underbar helg! Jättekul har vi haft det och har hunnit med massor, shopping på kungsholmen och sedan tacomiddag i lägenheten med mys på kvällen då alla var trötta.
Lördag blev det frukost och sedan ut på stan på mer shopping och sedan buss till Skansen och se på djuren så Felicia fick sin önskan uppfylld. Det var roligt för oss också. Fotade så gott jag kunde med min mob.kamera. Sedan hem och middag på kinarestaurang innan vi gick hem och myste resten av kvällen och jag sminkade syrran och tog kort till projektarbetet i make up, annorlunda men snyggt!
Idag har vi hunnit med Maximteatern, Alice i underlandet med Amy Diamond på förmiddagen innan vi åkte en sväng till gamla stan och strosade ett tag. Hem och kasta i oss lunch och muffins från Muffin Bakery! Sedan var det dags att åka mot centralen och de skulle ta expressen mot flyget hem.
Så nu har de åkt :( men Johan kom hem til mig! :)

Bjuder på lite bilder från djurparken.....

Söt apan! Knappt större än en hand

Dessa ödlor kan tydligen hjälpa de med diabetes 2...

Anakonda

Hihi mamma trodde inte att de var riktiga först :)

Men hur söta är dom inte?!

Nemo!

En glad F efter denna dag och med nya kläder! Nöjd är bara förnamnet :)