Skola och muffins

Ja idag har man haft sin första skoldag, men det vara bara information, presentation osv. Vi fick oss alla varsin väska med en massa instrument som vi kommer att ha användning av under året. En fysikbok och 2 arbetspärmar, samt andra bra att ha saker.
Kläder fick vi också, vita byxor, marinblå pike och ett marinblått förkläde. Och de ska användas på praktik och teori. Haha kul. Skönt också, man vet precis vad man ska ta på sig varje dag. :)
Samt att alla dagar måste håret vara uppsatt! Under praktik ska det vara i knut.
Så imorgon startar allvaret! Då börjar vi med pedikyr! Tror att vi skulle ha brynfärgning och plockning i veckan också! Oj så spännande, man kan knappt hålla sig! Vill helst lära sig allt på en dag!

Jag har iaf redan hittat mig 2 favoriter här i matväg! Första är mannakvikk! Så otroligt gott, som mannafrutti fast man köper det i liters förpackningar!
Det finns även riskvikk, som risifrutti! Det kommer alltid att stå på handlingslistan framöver...med sylt till är det hur gott som helst till kvällsmat.
Sedan har vi ju min andra favorit, muffin bakery! Sååå goda och stora muffins...och det ligger bara runt hörnet på vår lägenhet! Både bra och dåligt. haha så dit gick jag efter skolan idag och köpte mig en äppel och kanelmuffin att ta hem. Så nu blir det tacorester till lunch och kaffe med muffin till efterätt! Det kan jag behöva nu när jag ska hugga ta och skrubba upp ugnen från all flott och smuts. Den är det enda som vi inte hann städa då vi var här i sommar. Så nu är det dags så vi kan använda den.

Gott! Varför ska man köpa små mannafrutti då man kan köpa denna?!






Köpte 2 fina rosor i lördags då jag var och handlade som pryder vårat vardagsrum!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0